Sinds gisteren heb ik op de meest rare tijdstippen last van mn kroon (voor) Het is een stekende pijn. Soms is het were helemaal weg en dan zet het ineens weer op. Als ik er tegenaan druk of hard mee bijt dan trekt de pijn weg. Kan dit ook met tandenknarsen te maken hebben? Mijn voortanden vallen namelijk over mn ondertanden heen als ik een bijt maak. Of is dit weer een apart geval? Ik heb voor maandag al ene afspraak bij de tandarts staan en hoop ook dat ik het tot die tijd uithou. BTW het is geen kroon die recent geplaatst is. Ik denk dat ie er al een jaar of 12 inzit.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het altijd laten weten.
:smt006 Geke
Ik zal maandag er zeker naar vragen.
Het valt me wel op dat zodra ik mn tanden poets dat de pijn dan weer (even) vertrokken is. Ik slik nu ibuprofen om de ergste pijn weg te halen.
En ja ik heb momenteel veel last van stress helaas. Ik zit te wachten op een oproep voor een opbeetplaat zodat mn tanden niet verder beschadigen. Ook ben ik een vervent nagelbijtster. (maar ja met stress is dat lastig af te leren) Maar juist omdat door het knarsen de druk niet op mijn voortanden komt leek me dat uitgesloten, maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten. Het is eerder een scherpe pijn en geen kloppende pijn wat je volgens mij wel hebt als je wortel / zenuw ontstoken is.
Het is alleen maar heftiger georden. Ik kan niks meer afbijten dus ik moet alles via de zijkant mn mond in brengen. Ik heb vandaag ook de tandarts gebeld dat dit niet kan wachten tot maandag. Zo ga ik het weekend niet in. Heb het gevoel als die tand 3 keer zo dik is geworden.
Zodra ik boven die tand hard druk dan trekt het weer weg. Net op de fiets was het helemaal niet uit te houden. :cry: De ibuprofen helpt ook niks lijkt wel. (of is gewoon snel uitgewerkt) Het is zelfs zon hardnekkige pijn dat ik het gevoel heb alsof ik knock out ga. Helemaal niet goed dus. Morgen mag ik heen dus ik hoop dat ze iets kunnen vinden zodat ze het kunnen behandelen.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het laten weten.
Weet je ook hoe dit komt dat een zenuw afsterft en wat er tegen te doen is. Ik heb nu een jaar of 12 kronen. Sindsdien heeft mn tandvlees zoveel te voortduren gehad en heb ik altijd wat met mn gebit. Kan er een bacterie in mn tanvlees rondsluimeren misschien?
Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Het is duidelijk wat je zegt. Mijn tanden staan idd niet los ofzo.
Gisteren kwam ik helemaal belabberd terug aangezien ik heenging voor gaatjes vullen en dat uiteindelijk ook een wortelkanaalbehandeling moest worden:( Ik heb dus de hele dag in die tandartsstoel gelegen. Wel viel me heel erg het verschil op in zorgvuldigheid van de leerlingen. Nu heb ik een half jaar geleden al aangegeven dat er aan die kant met spoed een gaatje gedaan moest worden. Vervolgens kon ik dus pas in februari weer terecht omdat het zo druk was. En nu kon ik me daar zo pissig om maken. Zo lang moeten wachten :o Vandaag zit ik dus met een behoorlijk dikke mond nog thuis. Mijn lip voelt nog steeds raar aan en mn kaak doet gewoonweg nog zeer :( Mn kroon is nu goed als het goed is en dat voelt al een heel stuk beter. Ik hoop dat het met die kaak ook goedgaat. Aangezien ze tot 5 keer toe een nieuwe cofferdam erop moest zetten en de 5e werd ze op aangesproken omdat ie zo lek bleek te zijn als een zeef :x Ik hoop dat dat uiteindelijk geen kwaad kan, maar ik lag niet zo lekker in de stoel als dat ik normaal doe. Wordt vervolgd dus weer.