Hallo
Enige tijd geleden had ik veel last van mijn kiezen door klemmen. Van mijn tandarts kreeg ik een splint, over het algemeen werkt dit goed, maar ik heb de afgelopen tijd last van stress en gisteren merkte ik dat ik bij het eten en als ik met mijn vinger langs die kies ga dat het goedvoelig is (niet heeeel pijnlijk, ook niet met warm en koud of zo).
De kies is al een hele tijd geleden gevuld. Toen ik goed in de spiegel keek zag ik dat er een klein SCHEURTJE over de lengte in is gekomen, tot halverwege.
Is het mogelijk dat klemmen terwijl je een splint draagt je tanden kan laten scheuren? Laat het me aub weten, want ik maak me nu al weer ernstige zorgen! moet ik naar de tandarts>!!? ik heb geen idee, maar zit wel te rillen bij het idee. Kan iemand hier wat meer over zeggen!
Enige tijd geleden had ik veel last van mijn kiezen door klemmen. Van mijn tandarts kreeg ik een splint, over het algemeen werkt dit goed, maar ik heb de afgelopen tijd last van stress en gisteren merkte ik dat ik bij het eten en als ik met mijn vinger langs die kies ga dat het goedvoelig is (niet heeeel pijnlijk, ook niet met warm en koud of zo).
De kies is al een hele tijd geleden gevuld. Toen ik goed in de spiegel keek zag ik dat er een klein SCHEURTJE over de lengte in is gekomen, tot halverwege.
Is het mogelijk dat klemmen terwijl je een splint draagt je tanden kan laten scheuren? Laat het me aub weten, want ik maak me nu al weer ernstige zorgen! moet ik naar de tandarts>!!? ik heb geen idee, maar zit wel te rillen bij het idee. Kan iemand hier wat meer over zeggen!
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het laten weten.
:smt006 Geke
dank
Ik draag de splint alleen s'nachts, en heb de indruk dat ik overdag niet echt klem (daar ga ik vandaag eens op letten :)). De kies is de middelste links onder. Deze kies is behoorelijk gevuld, je kan het aan de zijkant zien. Het scheurtje loop tot halverwege de kies, van middenachter schuin naar beneden naar voren, niet tot het tandvlees. Dit is dus nog te redden?
Ik krijg echter wel de indruk dat het snachts is gebeurd, toen ik wakker werd voelde ik al dat ik weer heftig bezig was geweest met klemmen want ook mijn kiezen aan die kant boven waren wat ontzet.
Ik ga maandag even een afspraak maken bij de tandarts en het voorzichtig aan doen met die kies. Mijn vraag is: als er een kroon moet komen, moet er dan ook een WKB uitgevoerd worden! Ik hoop het niet want ik ben daar dus echt bang voor. ik heb daar meerdere slechte verhalen over gehoord! Nu is de kies slechs gevoelig, maar ik ben bang dat de pijn erger wordt. Ik maak me weer helemaal gek, moet gewoon rustig blijven. Kun je nog antwoord geven op mijn vraag. Ben al erg blij dat iemand reageert! Ik hoor het graag!
Gr judith
Maak je niet teveel zorgen, ik hoop dat het zo duidelijk is en mocht je met meer vragen zitten kun je het natuurlijk laten weten.
NB is het uberhaupt mogelijk een sheurt te krijgen door klemmen?
Heel veel succes en maak je niet teveel zorgen, het probleem is volgens mij minder groot dan je zelf denkt dat het is. Laat je tandarts er maar naar kijken.