kaak operatie

Author:
a g anja
Posted:
za, 01/14/2006 - 20:27
ik word over drie weken geopereert mijn onderkaak word naar voren gezet en mijn boven kaak word gekanteld en naar boven geplaats en opzij geschoven
ben alleen ontzettend nieuwsgierig naar het ete4n alles echt vloeibaar heeft er iemand tips
mijn operatie duurt4 uur is dit normaal en ik moet 3 tot 5 dagen blijven.
marionrene

Tegen mij is gezegd, 1 nacht hooguit 2 nachten blijven, maar mijn onderkaak wordt naar voren gezet, bij mijn weten niet gekanteld.
Wel wordt hij met elastieken op elkaar gezet en na 1 week worden die iets losser gezet, zodat je de 2e week weer iets kan eten.
za, 01/14/2006 - 21:47 Permalink
*Nicole*

Bij mij wordt volgend jaar na de beugelbehandeling de onderkaak naar voren gezet. Ik zal ook 3 tot 6 dagen in het ziekenhuis moeten blijven is mij gezegd. Ik weet niet hoe lang de operatie zal duren, maar denk korter omdat er minder hoeft te gebeuren. In de folder Osteotomie die ik van de kaakchirurg kreeg staat ook 3 tot 6 dagen in het ziekenhuis, vooral omdat je gezicht zo opzwelt. Je schijnt meteen gepureerd eten te kunnen eten is mij door de kaakchirurg verteld, en staat ook in de folder.
za, 01/14/2006 - 23:56 Permalink
marionrene

In de folder van het elisabeth ziekenhuis staat ook 3-6 dagen hoor, maar de kaakchirurg zei dat dit achterhaald is en dat je als het goed gaat meteen de dag erna naar huis mag. Dus ik hoop daar op, maar als het niet zo lekker gaat dan lig ik liever daar in het ziekenhuis.
We zullen zien, ik kan het jullie over 2 weken vertellen. :-? Schrijven bedoel ik.
zo, 01/15/2006 - 09:58 Permalink
Hetty82

Hoi Allemaal,

Ik krijg dit jaar ook een kaakoperatie en ben toch wel een beetje zenuwachtig aan het worden. Het is toch je gezicht!
Hebben jullie hier geen last van?

Groetjes Hetty
ma, 01/16/2006 - 21:18 Permalink
Marieke_**

Ik krijg een operatie als ik 18 ben dan moet ik nog daarvoor 2 jaar met beugel lopen en word ik met beugel in geopereert maar ik wil de operatie wel doen want ben heel onzeker over me kin want mijn kin word naar achter gezet omdat mijn onderkaak sneller dan me bovenkaak groeit
zo, 02/19/2006 - 10:08 Permalink
marionrene

Weet je wel precies dan hoe en wat ze gaan doen?
Want wordt je onderkaak dan naar achteren gezet of wordt er een stukje van het bot uit je kin gehaald?
Bij mij hebben ze een stukje bot uit de kin gehaald om te gebruiken voor een bottransplantatie naar de bovenkaak.
Dat doen ze vanuit de binnenkant dus je ziet er niets van, alleen voelt je kin nog een aantal weken een beetje prikkelend aan. ( Bij mij dan)
zo, 02/19/2006 - 12:14 Permalink
Gerlinda

Hallo,

Ik ben nu ongeveer 3 weken geleden geopereerd aan mn bovenkaak. Die is een stukje omhoog gezet en ook gekanteld. Ik hoefde maar 2 nachten te blijven. Het eten ging in het begin wel moeilijk, omdat je niet kunt kauwen, en met een rietje wou ook niet, omdat het zuigen niet zo goed ging. Verder is het mij heel erg mee gevallen.

Groetjes Gerlinda
zo, 02/19/2006 - 15:50 Permalink
Marieke_**

Weet je wel precies dan hoe en wat ze gaan doen?
Want wordt je onderkaak dan naar achteren gezet of wordt er een stukje van het bot uit je kin gehaald?
Bij mij hebben ze een stukje bot uit de kin gehaald om te gebruiken voor een bottransplantatie naar de bovenkaak.
Dat doen ze vanuit de binnenkant dus je ziet er niets van, alleen voelt je kin nog een aantal weken een beetje prikkelend aan. ( Bij mij dan)

Nee hebben ze verder niet precies gezegd want hij keek in me mond en opeens zegt die ja ze moet geopereert worden dus ik keek ook met grote ogen
zo, 02/19/2006 - 17:10 Permalink
marionrene

Dan moet je voor jezelf eens alle vragen opschrijven die je te binnen schieten en de volgende keer alles gewoon vragen.
Want door zo'n opmerking wordt je wel onzeker, en dan heb je op dat moment niet het besef om al die dingen uit te vragen.
Bij mij ging het eerste gesprek met de kaakchirurg ook niet zo super en toen ik had kunnen nadenken hebben we alles goed besproken en voelde ik me rustiger.
zo, 02/19/2006 - 19:11 Permalink
*Nicole*

Maar als jij nog jonger bent dan 18 jaar, is er dan niks met een beugel meer te bereiken? Of ben je al uit de groei? Ik dacht dat bij jongeren jonger dan 18 nog met speciale beugels de stand van de kaken gecorrigeerd konden worden.
ma, 02/20/2006 - 16:21 Permalink