verklaring

Author:
joopus
Posted:
vr, 03/17/2006 - 16:41
sind juli vorig jaar, heb ik tot nu toe, op vershillende plekken in mijn mond een wortelpunt ontsteking gehad.
èèn kies moest er uit, en gelukkig kon de rest blijven zitten :lol:
ik ga 3x per jaar naar de tandarts ,poets mijn tanden goed,ik vind mijn gebit erg belangrijk. :o

hoe kan het nu toch dat ik al 4 x op vershillende plekken een wortelpunt onsteking heb gehad :o
ik word er een beetje onzeker van, als ik iets voel, denk ik al o jee daar komt er weer èèn.
heeft iemand hier een rationele verklaring voor, ik lees het graag. :lol:

alvast hartelijk bedankt van joopus, die meer de kaakchirurg ziet als de tandarts :( :lol: :lol:
tammie

goeie vraag...ik zoek ook nog steeds naar een verklaring voor mijn overleden tand die er volgens mijn tandarts letterlijk 'puntgaaf' uitzag. Hij vroeg of ik hem gestoten had of gevallen was....de enige verklaring die ik tot nu toe heb gekregen is 'trauma' door het dragen van een beugel. (in dat geval zou ik wel eens lopende tijdbom kunnen zijn)
vr, 03/17/2006 - 17:22 Permalink
minique

Over het algemeen is het toch vaak een flinke klap op je tanden. Het kan heel lang duren voordat de dode tand tot uiting komt na een klap en veel mensen zijn dan allang weer vergeten dat ze er ooit een flinke klap tegen hebben gehad.

Van een trauma door een beugel heb ik in ieder geval nog nooit gehoord (maar dat zegt niets).

:smt006 Monique
za, 03/18/2006 - 09:50 Permalink
vV

Hoe is de algemene staat van het gebit (vullingen, groot, diep, wanneer gemaakt , eventuele kronen, leeftijd).

We missen een heleboel info om hier een steekhoudende verkalaring voor te kunnen geven! Tevens graag locaties (kiezen, voortanden)

Dan worden wij wat wijzer, en daardoor u misschien ook.
za, 03/18/2006 - 11:50 Permalink
joopus

oke ik ben 38 jaar, mijn vullingen zijn aardig groot, ik heb linksonder een inlay en daarnaast een kies met een kroon er over heen, aan die kant heb ik al een wortelpunt ontsteking gehad, aan de andere kant heb ik een jaar geleden aan de kies rechts achteraan onder, een wortelkanaal behandeling gehad, deze heeft vorige week een wortepunt ontsteking behandeling gehad in het ziekenhuis, en links boven ook op een grote vulling heb ik vorig jaar een wortelpuntontsteking gehad, en behandeld.

het komt allemaal achter elkaar aan???????????????????
wat kan ik daar aan doen?
za, 03/18/2006 - 20:08 Permalink