doorverwijzing Acta

Author:
Nettie
Posted:
do, 09/14/2006 - 09:16
hallo allemaal,

Na een hoop problemen met gebit nog steeds trouwens ben ik door nieuwe tandarts verwezen naar bijzondere tandheelkunde het Acta. Mijn vraag is wat kanik daar verwachten en weer iemand hoe het ligt met onkosten. Geen idee.
bedankt en hoop dat ik nu eens een reactie krijg.

Nettie
Geke

Waarvoor ben je precies doorverwezen naar bijzondere tandheelkunde. Want dat kan vaak om verschillende redenen zijn, zoals extreme tandartsangst, maar ook in het geval van hele complexe problemen in de mond. Ik kan je niet vertellen wat je daar allemaal te wachten staat, ook omdat ik natuurlijk niet weet wat in jouw geval de problemen zijn, maar ik neem aan dat de eerste keer een soort intake is, waarbij kennisgemaakt wordt en gekeken wordt wat precies de problemen zijn. Over onkosten kan ik natuurlijk ook weinig zeggen, dat zou je daar met de behandelaar moeten overleggen. Als je voor tandheelkunde verzekerd bent, zal dat waarschijnlijk precies zo gaan als bij je tandarts nu. Ik weet natuurlijk niet wat jouw verzekering wel en niet vergoed, maar als er een plan gemaakt is, zou je met je verzekering kunnen bekijken wat er wel en niet van vergoed wordt.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk laten weten.

:smt006 Geke
do, 09/14/2006 - 11:23 Permalink
vV

bedankt en hoop dat ik nu eens een reactie krijg.

hoe bedoel je??

op door jou gestelde vragen is dacht ik toch altijd gereageerd?

Even op deze vraag:

hangt idd af van reden van verwijzing, en probleem.
Bijzonder tandheelkunde kent voor de financiele afwikkeling diverse regelingen, afhankelijk van probleem en ingesteld behandeling. Soms valt het onder de basisverzekering, soms niet, soms gedeeltelijk, met een eigen bijdrage die gelijk is aan hetgeen je anders bij de huistandarts kwijt was geweest.

succes!
do, 09/14/2006 - 12:03 Permalink
Nettie

hallo,

allereerst bedankt voor jullie reactie. Ik ben verwezen naar bijzondere tandheelkunde omdat ik een uitzonderlijk kleine onderkaak heb. De occlusie is niet voldoende. Mijn gebit is in zodanige staat door verwaarlozing van mijn oude tandarts, dat ik kiezen dreig te verliezen. Hierdoor verlies ik mij kauwfunctie. Een gebit kan niet door de stand van mijn onderkaak. Loopt ook recht n plaats van mooi rond. Dus best wel complex. Hoop hiermee voldoende geinformeerd.

Nettie
vr, 09/15/2006 - 10:08 Permalink
vV

nou dit klinkt als een echte bijzondere tandheelkunde behandeling die (grotendeels) verwacht ik wel onder basisverzekering zal vallen, in ieder geval voorzover het te maken heeft met de aangeboren afwijking... tja wellicht wel wat eigen bijdrage voor zaken als noodzakelijke andere herstelwerkzaamheden .

overigens zullen de mensen die het onderzoek doen en de plannen maken uiteraard ook de financien ter sprake brengen, en vraag er gerust ook zelf om.
vr, 09/15/2006 - 18:13 Permalink
Nettie

ja is echt bijzonder, stoor me eerlijk gezegd er zelf niet zo aan. past echt bij me. Maar is nu ik wat ouder word wel heel moeilijk te behandelen. Ik wacht het eerste xconsult maar af. Het is wel vervelend dat door verwaarlozing van mijngebit door oude tandarts ik dit soort dingen moet ondergaan. Hethad voorkomen kunnen worden. In het verleden heb ik wel een kaakoperatie overwogen, maar door de complexiteit heb ik er weer van afgezien. Ben namleijk al vanaf mijn 12de aan het beugelen, enzovoorts. Ben ook bang voor het veranderen van mijn gezicht, waar ik best blij mee ben. dus...afwachten en ee hoop pijn en kosten tegemoet zien. dank u wel oude tandarts. en jij bedankt voor je antwoord. Je hoort het wel hoe het afloopt.

Nettie
za, 09/16/2006 - 11:31 Permalink
vV

goe dan wel even een nuancering. U stelt heel stellig dat verwaarlozing de oorzaak is van de staat van het gebit.

Maar wellicht is er ook een samenhang met de aanwezige kaakafwijking, u zult echt de eerste niet zijn...

Wel spijtig dat u niet eerder de keuze voor wel behandelen ervan heeft gemaakt, had waarschijnlijk e.e.a. kunnen voorkoemn..

succes bij ACTA.
za, 09/16/2006 - 14:44 Permalink
Nettie

is inderdaad samenspel van omstandigheden. Inde tijd dat ik een kaakoperatie heb overwogen was de medische wetenschap nog niet zo ver. nu is er meer evaring met kaakoperaties. Was toen dus wel een overweging en daarbij was ik nog vrij jong en met andere dingen bezig. maar inderdaad zit nu met de problemen. asl ik toen had geweten wat ik nu weet had ik het zeker gedaan. maar houd u op dehoogte. bedankt.

nettie
zo, 09/17/2006 - 14:04 Permalink
Nettie

o ja, is wel aantoonbare verwaarlozing van oude tandarts. hij heeft nl. gaten(grote) in mijn kiezen en een sluimerende tandvleesontsteking laten zitten. Na een gesprek met hem heet hij toegegeven dat hij de boel verzaakt heeft(zijn woorden). In mijn geval is dat natuurlijk funest dat begrijpt u.
ok, ik ben er niet op uit om zo maar problemen met mijn gebit op het bordje van de tandarts telggen. Maar in dit geval is echt wel terecht.

Nettie
di, 09/19/2006 - 09:03 Permalink