Heb sinds 3 maanden pijn in mijn mond ter hoogte van mijntandvlees/ wortel aan de kant van mijn wang. Heb geen pijn met eten en drinken, kou of warmte, maar het is net of er heel de dag iemand met een tandenstoker in mijn tandvlees zit te prikken. Ben al 4 x bij de tandarts geweest, die dacht eerst een tanvleesontsteking, dat was het niet, toen een aft en nu teruggetrokken tandvlees. Moet daarom zuren vermijden en poetsen met sensodyne, maar dat is ook alweer 2 weken geleden en het doet nog steeds pijn. wordt echt gek en wil hier van af. Terug naar de tandarts wil ik wel, maar die weet het zelf ook niet. Er zijn trouwens foto's gemaakt en daar was niets bijzonders op te zien. Behalve een klein plekje, mogelijk een gaatje, maar dat zat er 4 jaar geleden ook wel. Nogmaals voelt niet aan als kiespijn. Wie heeft suggesties ??
Gr. Maurice
De behandeling van gevoelige tandhalzen is vaak erg lastig en patiënten lopen ook vaak lang rond totdat de klachtn over zijn....
Gr. Maurice
Juist omdat het zo lang duurt denk ik elke keer dat er meer aan de hand moet zijn, maar omdat de pijn niet in scheuten komt maar constant is verwerp ik dat weer. Teruggetrokken tandvlees herstelt niet, maar raak ik die pijn dan wel ooit kwijt of gaat dat inderdaad zo langzaam ??
Vele tandartsen hebben allerlei medicamenten om deze kanaaltjes voor een wat langere tijd af te sluiten. Soms wordt het kanaaltje ook vanaf de zenuw kant afgesloten.
Al met al is dit dus een lastig probleem maar de huidige medicamenten hebben een goede prognose....
Suc6
Gr. Maurice
Ik wilde even vragen of de tandarts ook de kies getest heeft op koude, warme, tik of elektriciteits testen, ter uitsluiting van zenuwproblemen.
De pijn zelf: zeurderig, stekend, kloppend of schokkend?
Groet Irfan
Maar zou het kunnen dat er 2 dingen tegelijk spelen, aangezien het ook pijn doet als ik de tandenborstel aan de zijkant van die kies/tandvlees zet ? Stel dat er ook sprake is van een gevoelige tandhals, hoe snel hebben zuren hier invloed op ? Zo had ik dinsdag en woensdag een vrij redelijke dag, maar sinds gisteravond heb ik weer hevig last . Ik heb op visite ' Chinees ' gegeten , is dat zuur ?? Van bepaalde dingen weet ik het wel, citusvruchten cola ed. Maar bijboorbeeld macaroni met tomatenpuree ( heb ik nl ook gegeten ) kan dat ook een negatief effect hebben en hoe zit dat bijvoorbeel met het eten van appels ( durf bijna niets te eten ).