Ik heb op een plekje aan de zijkant van een van mijn kiezen. Ik heb het net pas ontdekt. Vroeger zat daar wat tandsteen, maar dat is nu weg. Ik heb echter het idee dat ook een deel van het glazuur is verdwenen. Het ziet er een tikje gelig uit, en het voelt ruwig aan. Daarnaast voel ik een randje die ik ca. 0.5 - 1 mm schat. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik ben erg verontrust en ga morgen de tandarts bellen.
Ik ben erg verontrust en ga morgen de tandarts bellen.
ik denk dat je het beste je tandarts er even naar kunt laten kijken. Als ik dit zo lees, kan ik me twee situaties voorstellen: of het tandsteen is afgebrokkeld en heeft een ruw oppervlaktelaagje achtergelaten, of er is inderdaad een stukje glazuur van je tand afgechipt. Zit het defectje soms naast een vulling? En waar bevind het zich precies; in de boven- of onderkaak, voor of achterin de mond? Ik denk dat je je niet al teveel zorgen hoeft te maken. Waarschijnlijk heeft de tandarts voor dit probleem een eenvoudige oplossing voor handen.
Laat je even weten wat eruit is gekomen?
Gr, Mignon
De kies waarop het plekje zit is inderdaad gevuld. Het zit echter aan de wangkant, terwijl de vulling aan de zijde van het verhemelte zit.
Gr, Mignon
Gr, Mignon
Het blijkt dus dat mijn tandarts alleen telefoontjes beantwoord voor 12 uur. Het wordt dus maandag vóór 12 uur.
Gr, Mignon
Ik zei ook dat ik het eerst even uit wilde leggen, maar hij had zijn gerei al in de aanslag. Wees het ook aan, maar ik betwijfel of hij wel luisterde. Hij had het vooral over een andere kies. Hij keek wel gelijk andere kiezen na ook. Hij kon geen gaatjes vinden.
Hij zei wel dat een andere tandarts van die praktijk melding had gemaakt over een andere kies. Ik stond er wel van te kijken, want dat had ze bij de controle niet gezegd tegen me.
Maar goed, ik kijk het nog even aan. Het is ook niet gevoelig voor warm of koud, en het doet sowieso geen zeer. Als dat zo blijft zien we het in september bij de controle wel weer.
Gr, Mignon