Een half jaar terug heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad in mijn hoektand. Dit is allemaal goed verlopen, ik voelde er niets van want de zenuw was al helemaal dood. Wel kwam er allerlei stinkend spul uit maar dit was normaal volgens de tandarts. Nu heb ik echter na (ervoor ook maar toen was het logisch) die behandeling als ik met water langs die tand spoel nog steeds die smaak van dat vieze spul in m'n mond. Ik ben nu bij een andere tandarts en ik heb hem gevraagd hoe dit kon maar hij zei dat de vulling er prima uitzag en wist verder ook niet hoe het kon. Weet iemand hier dat toevallig wel?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Als er sprake is van een ontsteking wil het ontstekingsvocht zich wel eens een weg naar buiten banen. Er vormt zich dan een fistel; een bultje waar pus uitkomt. Als er een wortelkanaalbehandeling is gedaan heeft de pus kunnen wegvloeien en zal de fistel verdwijnen. Als er echter sprake is van een persisterende ontsteking kan er ontstekingsvocht vrij blijven komen. Dit geeft een vieze smaak. De tandarts zou een fistel of persisterende ontsteking echter in de mond of op een foto moeten kunnen zien. Is er inmiddels al een controlefoto van de wkb gemaakt? Een vieze smaak kan ook worden gevormd door bacterien in verdiepte pockets. Er is dan sprake van een tandvleesontsteking. Ben je hier toevallig mee bekend?
Gr, Mignon
In ieder geval alvast bedankt!
Gr, Mignon
Dus als er iemand nog een suggestie heeft: graag!
Veel succes ermee, en blijf kritisch.
Gr, Mignon