Dit verwoest mijn leven al zolang ik me herinner

Author:
Ciske
Posted:
wo, 08/22/2007 - 13:32
Hallo Allemaal,ik ben uiteindelijk zover om mijn verhaal te vertellen.
Ik denk dat veel mensen mijn verhaal bizar zullen vinden maar ik hoop dat ik serieus genomen word.
Erg moeilijk voor mij om uit te leggen wat een gebit betekend in mijn leven,eigenlijk ben ik alles kwijt geraakt dankzij m'n angsten en pijn.
Vriendschappen verloren,werk verloren,zelfvertrouwen is er niet,ik vind mezelf vies en durf mensen niet van dichtbij een antwoord te geven.
Hoe heeft het zover kunnen komen??
Ik ben 34 jaar en ik ben dagelijks bezig met tandpijn,zolang ik me herinner heb ik nog nooit een periode van langer dan een maand zonder pijn gezeten.
Ik heb nooit tegen iemand mijn angsten durven vertellen over m'n tanden en over de tandarts.
Momenteel heb ik weer enorme pijn aan de linkse en rechtse bovenkant van mijn kaken,gelukkig heb ik brufenbruis 600mg (via leugens kunnen bemachtigen) die bij mij de pijn enigzins verlichten waardoor ik nog wat kan doen in huis en om af en toe de straat op te gaan.
Mijn angststoornis is begonnen vroeger bij natuurlijk de tandarts.
Als ik daar aan denk dan krijg ik nu meteen kippevel want wat ik daar afgezien heb is niet te omschrijven,ik was als kind zo bang dat ik huilend met m'n moeder naar de tandarts ging,ik was meestal zo'n maand voor dat ik moest al bang,ik ondernam dan niets meer en ging niet meer buiten spelen en zat altijd alleen maar na te denken over hoe ik daar weer doorheen moest komen.
Deze tandarts had een echte hekel aan mij,hij beulde en pakte me altijd hard beet omdat ik niet stil kon zitten,op een gegeven moment was ik zo in paniek dat ik per ongeluk het paneel waar alle instrumenten op stonden omver schopte door mijn gespartel ,dit maakte hem razend en hij heeft mij toen de keel dicht geknepen en ik heb enkele klappen gehad.
Daarna heeft hij aan één kant al mijn melkkiezen getrokken en ik blijf erbij dat dat was voor straf,ik moest van hem daarna veel sinaaspril tegen de pijn pakken.
Dit veroorzaakte een reactie op de open gaten in mijn mond doordat het bloed heel dik werd en er allemaal dikke bloedklodders uit die gaten kwamen.
Dat was allemaal op de verjaardag van mijn zus,ik weet dat nog als de dag van gisteren....ik moet nu alleen maar huilen want ik trek het gewoon even niet.
Wat is er toch bizar veel mis gegaan daarna.

Echt mijn leven heeft een omekeer gemaakt sinds die tijd,het was altijd al verschrikkelijk bij hem maar doordat de tandarts ook kinderen had en toevallig in de zelfde leeftijd moest ik ook op school van andere kinderen aanhoren dat ik slechte tanden had en vies was,op een gegeven moment ga je daar in geloven...
Vanalles is er daarna veranderd want ik ben vies dacht ik alleen nog maar...

Op school ging het steeds minder en ik voelde mij niet goed meer,ik ging me steeds anders gedragen en wilde mezelf wassen want ik was vies,m'n tanden poetsen zodra ik daar de kans voor had,alles ging ik doen om maar zuiver te zijn.

Dit is bizar zie ik zelf,nu ik dit hier schrijf denk ik heel de tijd van;"niet vertellen want hier kan niemand wat mee".
maar goed,nog enkele jaren tot m'n zestiende na de tandarts geweest bij die zelfde "fijne" tandarts,toen ik 16 was geworden heb ik het besluit genomen om vanaf toen niet meer te gaan,ik had het helemaal gehad,al mijn kiezen waren inmiddels gevuld er was niet echt veel mooi meer.
Maar ja dan beginnen na enkele jaren de pijnen op te komen,ongeloofelijk wat ik al aan jaren van m'n leven heb weggegooid aan kiespijn,onbeschrijfelijk....

Ook de mooiste jeugdjaren hebben in het teken gestaan van kiespijn,ik kreeg ook gevoelens voor leuke meisjes natuurlijk maar ik wist dat dat niet kon,want ik kan iemand geen goede toekomst bieden met pijn dacht ik,dan ben je psychisch natuurlijk al helemaal verkeerd bezig,tja het is niet anders dacht ik.
Ik durf één ding te zeggen dat ik kwa uiterlijk er best mag wezen,niets bijzonders maar er waren wel aardig wat meisjes die me leuk vonden maar die tanden hielden alles tegen,dacht ik.
Totdat ik dus echt het verkeerde tegen kwam,drugs.
Dat is een fase geweest die mij veel zelfvertrouwen gaf en ik durfde mezelf wel te geven enzo op die manier ben ik een vriendin tegen het lijf aan gelopen,waar ik dus nog steeds mee samen woon,ze kent mijn tandenprobleem en ze is de enige die weet dat ik zo intens bang ben van de tandarts en dat ik vaak tandpijn heb maar ze kan met mijn levenswijze omgaan.
Door de drugs heb ik ooit de moed gehad om zelfs nog naar een andere tandarts te gaan,is nu zo'n 10 jaar terug,daar is alles nog eens hersteld maar ik kreeg toch de angst terug en ben niet meer gegaan,misschien omdat ik geen drugs meer gebruikte dat de angst terug kwam,maar met drugs had ik ook geen leven.
Ik ben door psychische problemen in de wao gekomen toen ik 27 jaar was,mede door dat ik het leven niet meer trekken kon,altijd liegen over kiespijn enz.
Ja ik leg het hier wat onhandig uit maar ik openbaar hier geheimen die ik nog nooit bij een psycholoog of psychiater heb durven vertellen.
Waarom hier wel,dit is voor mij toch vrij anoniem en ik wil dit zo graag kwijt en hoop diep in m'n hart nog op een normaal leven al sta ik eerder met één been in het graf dan in het leven.
Maar het liefste zou ik m'n kiespijn kwijt zijn,al weet ik niet hoe,m'n leven is vereweg kapot hier door,ik weet gewoon niet hoe ik uit dit dal kan komen en ooit nog ergens bij een tandarts m'n gebit durf te laten zien,ik ben zo bang dat ik het niet meer weet.

Ik weet dat dit erg zware kost is wat ik hier heb weggezet,ik hoop dat iemand mij begrijpt al denk ik niet dat er meerdere mensen zullen zijn die dit zo ervaren,ik ben ten einde raad.
Alle begrip als ik geen antwoord krijg maar zo is het helaas gegaan in mijn leven en dat is de waarheid,grt Ciske.(misschien is het verhaal wat onsamenhangend,sorry daarvoor,het valt gewoon niet mee om dit weg te zetten) :(
Bangesiem

Tjeempie... heftig hoor....
Ik vind het heel moeilijk om je raad te geven, maar wil niet zomaar aan je bericht voorbij te gaan.
Ik wil wel zeggen dat ik sowieso twee lichtpuntjes in je verhaal vind. Ten eerste heb je een vriendin die van je tandarts problemen af weet. Dat is al heel wat! Ik heb het mijn vriend twee weken geleden verteld. We staan op het punt om te gaan samenwonen en ik was echt bang dat hij overal van af zou zien. Gelukkig was hij heel begripvol en ik weet nu dat ik door hem de moed heb gevonden de tandarts te bellen.
Als je al weet dat er iemand is die van je houdt en ondanks de problemen bij je blijft kun je samen heel wat aan! Je bent dus niet alleen!
En het tweede lichtpunt: je hebt je verhaal verteld! Voor mij was dat ook wel één van de eerste moeilijke stappen. Naar mijn idee ben je dus toch op zoek naar oplossingen. Ik denk wel dat het goed voor je zou zijn om te gaan praten met een professional. Via je huisarts kan je heel makkelijk een verwijzing krijgen voor een maatschappelijk werker en die kunnen je goed op weg helpen. Dit soort mensen zijn gewoon hartstikke aardig en zijn er alleen maar op uit om JOU te helpen! (ik heb er zelf ook ervaring mee)
Als je problemen te groot worden en je ziet zelf geen uitweg meer, dan heb je gewoon anderen nodig om je er doorheen te trekken en dat is echt geen schande! (anders hadden die mensen toch ook geen werk...)
Ik weet niet of ik je hiermee help, maar weet dat je niet alleen bent!
Heel veel succes en ik weet zeker dat het met jou ook goed komt.
groetjes Siem
wo, 08/22/2007 - 14:14 Permalink
hello jozefien

Ciske, wat een vreselijk verhaal! Wat goed dat je op dit forum jouw verhaal verteld. Je zult ook de andere verhalen wel gelezen hebben. Heb je ook al over de angsttandartsen gelezen en de klinieken die je onder narcose van je tand en kiespijn af kunnen helpen? Je zou hier naar toe kunnen gaan om alleen eens te praten en om ze te laten kijken wat er moet gebeuren, dus afspreken dat er de 1e keer niets gaat gebeuren. Het is zo jammer dat je nooit eerder om hulp hebt gevraagd, waarom doe je dit anders nu alsnog niet, praat eens met je huisarts hierover, misschien wil hij je wel doorverwijzen naar een psycholoog. je hebt een moeilijk leven gehad, zorg dat de rest van je leven beter wordt, vecht hiervoor! En zorg dat je in ieder geval geen kiespijn meer hebt, mail of bel zo'n kliniek! wens je heel veel sterkte! :smt006
wo, 08/22/2007 - 15:19 Permalink
Ciske

Bedankt voor jullie reactie's,echt ik durfde niet te kijken omdat ik dacht dat er niet op gereageerd zou worden of misschien dat ze het verwijderd zouden hebben.

Dat er iets moet gebeuren is voor mij zeer zeker duidelijk,ik kan zo niet verder want ik denk vaak om er echt mee te stoppen,ik ben al zoveel jaren de weg kwijt.
Ik heb diverse psychologen gehad maar heb ze het nooit durven vertellen,hoe dat dat komt? ik weet het niet.
Inderdaad ben ik wel blij dat ik er sinds 7 jaar niet meer alleen voor sta en dat ik het gelukkig deel met mijn vriendin.
Ik moet er niet aan denken als ik die niet meer zou hebben.
Naar de dokter gaan....tja dat is het gene dat ik kan doen als hij maar niet in m'n mond wil kijken want dan ben ik weg,ik kan dat niet maar voor een verwijs zal ik er toch heen moeten.
Ik heb me altijd bij blijven verzekeren in de hoop dat ik ooit de moed zou hebben om wel te gaan,maar ik denk dat ik voor zo'n behandeling zelf eerst moet sparen want dat zal wel niet vergoed worden als ik al zo lang niet geweest ben.
Ik moet er allemaal goed over na denken maar dat doe ik al tien jaar....wanneer kom ik er uit en dat ik het weet,nogmaals bedankt voor jullie reactie's
wo, 08/22/2007 - 16:14 Permalink
evaatje

Ciske, wat goed van je dat je je verhaal verteld, ik snap heel goed dat alles wat je meegemaakt hebt je zo onzeker gemaakt heeft, en dan de angst voor de tandarts is niet vreemd na wat die vreselijke vent met je gedaan heeft toen je nog een kind was, zoiets maakt enorme indruk op je dat is zeker niet gek hoor!
Dat je een uitweg dacht te vinden door in een roes te leven van drugs kan ik ook wel snappen, maar dat lost op den duur niks op, daar ben je gelukkig ook achtergekomen, ik denk dat je een hele goede stap hebt genomen om je gevoelens van angst en onzekerheid te delen met anderen, ieder mens al zie je dat vaak niet aan de buitenkant heeft die gevoelens weleens hoor, ik denk dan ook dat je idd naar je huisarts zou moeten gaan, misschien samen met je vriendin, en als je het niet kan vertellen schrijf je je verhaal voor hem/haar op papier, ik weet wel heel zeker dat die je graag wil helpen met je probleem, je bent een mens en de moeite waard!!!Dat je nu je hart al kan luchten zal je al een beetje helpen denk ik, maar jij zal om de hulp moeten vragen, je hebt nog een heel leven voor je en je verdient het ook om je fijn en gelukkig te voelen!!
Ik hoop echt van harte dat je een nog een stap in de goede richting gaat nemen, je hebt er al een gedaan!! liefs evaatje
wo, 08/22/2007 - 16:58 Permalink
Ciske

Zo,ik ben weer even terug op aarde,was net weer niet te harden die ene kies aan de rechtse kant boven in....het is nu al een dikke week een intense pijn,ik kan eigenlijk niet meer verder zo,ik weet het gewoon even niet......ik ben zo intens bang,die kies zal wel erg ontstoken zijn dus dan zal een verdoving niet gaan werken,wat gaat er dan gebeuren,ik snap ook niet dat mijn gezicht niet dik is,je ziet niets aan mijn gezicht.
Ik hoop dat ik vanacht kan slapen,ik moet een nacht rust hebben nu.

Mijn vriendin heeft een kou gepakt dus ze hoest af en toe,zodoende ben ik afgelopen nacht ook wakker geworden en natuurlijk kon ik om 04.00 uur niet meer in slaap komen,toch maar een pijnstiller genomen en gelukkig na een paar uur kon ik inslapen.

Ik hou m'n hart vast hoe deze nacht gaat verlopen,ik ben er zo bang voor,wat een hel.
Mijn vriendin zou ontzettend graag de tandarts willen bellen maar ik wil het niet.
Zo kan ik natuurlijk ook niet verder,als dit nooit meer over gaat dan houd het op....oh,oh waarom ben ik zo bang......deze keer is het gewoon erger dan normaal het hele jaar door.

Afgelopen nacht droomde ik weer over tandartsbezoeken,ik zeg s'morgens nog tegen mijn allessie (vriendin) wat is nou toch het woord Ritter....ze wist me gelijk antwoord te geven,ze zegt dat is het merk van de lamp bij de tandarts....mee zag ik het gelijk weer voorbij flitsen,inderdaad dat stond vroeger op de lamp die in je gezicht scheen,Ritter....dit is van de gekke,waar ben ik mee bezig hoe kom ik hier toch vanaf?,ik moet de nacht maar weer eens gaan aanzien,mijn kaak voeld nu rechts kijhard aan,net of hij verdoofd is,dat zal door de brufenbruis komen denk ik dat ik dat alleen maar voel,ik ben met die pijnstillers wel wat geholpen.
Ik hoop morgenvroeg te kunnen zeggen dat ik geslapen heb,bedankt voor de reactie ook,ehh,ben even de laatste naam vergeten,tjonge wat heb ik nu toch een raar gevoel in de kaak.
Wel heb ik vanavond gelukkig kunnen eten zonder al te veel pijn,dit heb ik helaas afgegeven een paar uur later maar goed,ik kan nu weer even nadenken zonder te vergaan van de pijn,de pijnstiller werkt gelukkig redelijk,helemaal weg is het niet natuurlijk,nou ik blijf maar weer schrijven en schrijven,tja ik raak er ook niet over uitgetypt....nu stop ik maar,grt Ciske.
wo, 08/22/2007 - 22:08 Permalink
hello jozefien

Ciske, neem even Brufen bruis en paracetamol samen. Maar ik zou morgen toch echt contact opnemen met een angsttandarts. Ze hebben de namen en adressen op dit forum vermeld! het is slecht voor je gezondheid deze toestanden! als je het echt niet durft denk dan na over de narcose tandarts, daar zijn er een paar van in Nederland. Dan merk je helemaal niets :smt015 , als je wakker wordt is alles klaar, dat is toch geweldig! geen kiespijn meer! :lol: vind het dapperder al die tijd kiespijn, dan naar de tandarts. heb het laatst zelf weer gehad, kiespijn...wat een hel :smt005 ! wens je veel sterkte! hou ons op de hoogte en morgen bellen hoor! doe maar! later ben je zo blij en opgelucht! :smt003 :smt006
wo, 08/22/2007 - 22:21 Permalink
Ciske

Ja er moet iets aan gebeuren dat is duidelijk,maar ik ben er nog niet uit.
Heb vanacht gelukkig goed geslapen en tot een uur geleden ging het redelijk met de pijn.
Nu is het 15.00 uur en het gaat weer aardig zeer doen,nou ja aardig zeg maar gerust flink,ik heb nu maar weer een brufenbruis gepakt dus dan zak het zometeen weer wel.
Ik moet mezelf maar eens verdiepen om het te laten doen als ik volledig weggemaakt word maar ik dacht dat daar lange wachtlijsten voor waren,zometeen weer maar eens opzoeken hoe dat werkt en ook financieel want ik heb weinig geld dus dan zal het ook niet meevallen,wel ben ik aanvullend verzekerd voor de tandarts,dit heb ik gedaan in het geval van een situatie waar ik dus nu in zit.
Kon ik nu maar meteen in de auto stappen en het laten verhelpen,maar als ik lang moet wachten zal ik alleen maar banger en banger worden,wat een verschrikkelijk probleem is dit toch.....grt Ciske
do, 08/23/2007 - 15:26 Permalink
hello jozefien

Hi Ciske, nee er is geen lange wachttijd bij zo'n kliniek! :smt009 maak dus met spoed een afspraak voor een intake gesprek, dan hoef je nog niets te laten doen maar dan weet je tenminste wat er gaat gebeuren en of en hoe je toestemming aan je verzekering moet vragen. kom op de eerste stap was dit forum, de 2e is het intake gesprek. doe het dus in stapjes. weet niet waar je woont, maar er zijn een aantal van deze klinieken. wens je veel moed! :smt006
do, 08/23/2007 - 20:25 Permalink
saskia27

hey ciske

allereerst wil ik even zeggen hoe trots ik op je ben, doordat je dit hier toch maar even hebt durven te vertellen.

SUPERGOED VAN JE HOOR :smt023 :smt023 :smt023 :smt023

dit is echt een goede stap geweest, en geloof me als ik je zeg dat ik weet hoe je je gevoeld moet hebben tijdens het schrijven.

ik kreeg er gewoon kippevel van toen ik je verhaal las, jeetje zeg tis niet niks allemaal.
wat zou ik jou voor advies willen geven?
teneerste geloof in jezelf!!!
ten tweede, je bent zeker niet de enigste
ten derde, lees rustig hier rond, laat het allemaal even op je inwerken, en neem geen overhaaste beslissingen, maar neem er de tijd voor.
er zijn en je zult me nu nog niet geloven, genoeg goede verhalen hier die je hopenlijk de goede richting in sturen.

heel veel succes

groetjes saskia
za, 08/25/2007 - 16:53 Permalink
Ciske

Ik heb even een paar dagen niets laten weten maar "ik" heb maar eens goed nagedacht en besloten om naar de tandarts te gaan,"ik" zal nog even uitleggen hoe ik dit besloten heb...
"vroeger" (8 jaar geleden) woonde ik nog thuis en mijn overbuurjongen is tandarts,hij heeft alles zo'n beetje aangehoord van m'n zus afgelopen zaterdag en die heeft gezegt dat ik maar eens moest bellen om eens te laten kijken naar mijn tanden....
Zo is mijn zus met dit verhaal aangekomen maandag en ik ben maar wijs geweest en heb hem dinsdag (gisteren) gebeld en alles maar "even" uitgelegt van hoe ik nu zit te kijken.
Tja zomaar gebeld was er dus niet bij want ik heb heel de dag met dat telefoonnummer in de hand gezeten en tegen vieren heb ik dan toch maar gebeld.....
Hij gaat dus......MORGEN al kijken,ik ben om 17.00 uur van harte welkom....
Een hele fijne tijd,hij is dan afgewerkt en neemt er de tijd voor,wat een voorkeursbehandeling (en erg snel al)...hij zegt dat hij eerst wil praten en er naar kijken en dan gaat hij mij haarfijn uitleggen wat er moet gebeuren en hoe hij het wil gaan doen en of ik het er mee eens ben.
Eigenlijk kom ik nu gewoon heel goed weg want ik begrijp gewoon dat ik zo niet verder kan,al moet ik zeggen dat ik de laatste paar dagen erg weinig pijn heb,tja dat zal je altijd zien....maar ik moet nu echt doorzetten want dit is misschien één kans die ik met beide handen aan moet pakken.

Ik heb veel zitten lezen de afgelopen dagen en ik zie echt vehalen waar ik bang van word,ik wil dat niet,als ik zelf mijn gebit bekijk dan mag ik nog niet eens klagen,aan mijn tanden zie ik zelf niets en ik denk dat het om twee kiezen gaat die alles veroorzaken,ik begrijp dat ik zelf niet alles kan zien en natuurlijk niet deskundig ben,hij zal misschien wel erg veel vinden (ik hoop van niet).
Ook heb ik de verhalen gelezen met de prijzen van de speciale tandartsen,ook dat is niet op te brengen voor mij,ik wil geen schulden gaan maken om mijn gebitje in orde te krijgen dus ik kan bijna wel zeggen dat de prijzen me bijna banger maken dan de angst voor de tandarts.(is natuurlijk niet zo,maar bij wijze van)
Dit is gewoon hetgeen mijn leven bepaald heeft en ik moet uit dit isolement want alles draaid hierom en dat is niet normaal,ik wil ook eens normaal iets kunnen,gho als ik dit type dan is het van de gekke toch?

Maar goed,ik lig nu wakker (02.05 uur AM)...niet vanwege de kiespijn maar vanwege de zenuwen,ik ben blij en van de andere kant ook erg bang.
Ook zal morgen de dag erg langzaam gaan,wat zal het lang duren eer het 17.00 uur is....en dan de geur op te gaan snuiven van een tandartspraktijk,die geur vergeet ik niet...is echt ook wat...tjonge jonge,...

Ik moet zeggen dat ik één week geleden dit niet of nooit had durven dromen dat ik dit zou durven al is het natuurlijk nog geen 17.00 uur.
Ik weet dat er morgen niets gebeurt,dit is de tweede stap, eerst hier mijn verhaal en nu dan (AL) een afspraak,gelukkig maar al heb ik heel de tijd moeite om het te bevatten.
Ik heb al jaren zitten denken dat misschien mijn oude overbuurjongen mij zou willen helpen maar nooit durven vragen,ik ben zelf iemand die nergens over praat,'n binnevetter zeg maar,nou kon ik het niet meer voor me houden en had het ook maar tegen m'n zus verteld en zodoende heeft m'n zus ingegrepen op deze manier,het gaat er van komen.....
Mochten jullie nog iets kunnen adviseren voor morgen dan lees ik dat graag,de dag zal lang duren,maar hoop binnenkort toch hier wat positiefs te kunnen wegzetten.
Bedankt hoor,grt Ciske.
wo, 08/29/2007 - 02:14 Permalink
evaatje

Hoi ciske!
Wat goed van je dat je een afspraak hebt gemaakt, zo kan het toch ook niet verder :( je hele leven word er zon beetje door beheerst, dat lees je toch in veel van de verhalen die je hier leest, wat een invloed het eigenlijk maakt op je hele doen en laten, je word er onzeker en angstig van als je gebit niet helemaal in orde is, ik ben maandag geweest voor de behandeling en ik vond het enorm meevallen, tegenwoordig werken tandartsen veel sneller en hebben ze ook hele goede materialen om het zo snel en pijnloos te doen, er zijn natuurlijk altijd leukere dingen om te doen dan een bezoek naar een tandarts maar uiteindelijk ga je straks ook veel meer van die leuke dingen genieten juist omdat je weer zeker van je gebit kunt zijn :D Ik snap heel goed dat de uren zullen kruipen maar als je straks geweest bent dan voel je je een heel ander mens, er zal zeker veel van je af vallen :) Ik ga heeeeel erg voor je duimen en zal aan je denken, en een kleine troost, Siem zit om die tijd ook voor het eerst sinds lange tijd weer bij de tandarts , die zal zich vandaag ook best wel nerveus voelen :cry: Het komt allemaal wel goed geloof me :smt002 knuffel van evaatje
wo, 08/29/2007 - 11:31 Permalink
Bangesiem

Nou Ciske,

ik ben geweest.... Alleen wisten ze niks van mijn bestaan af! Ik moet dus weer een week wachten en weer een week mijn zenuwen in bedwang houden....

Maargoed, we hebben ons waarschijnlijk wel redelijk hetzelfde gevoeld vandaag...

Ik hoop dat het jou goed is vergaan, ik vind het echt superknap van je dat je de stap hebt gezet! En zo zie je, je bent niet alleen, want iedereen hier heeft hetzelfde probleem. (en dat rijmt ook nog eens! :smt002 )

Laat je weten hoe het was, ben erg benieuwd!

groetjes Siem
wo, 08/29/2007 - 17:48 Permalink
Ciske

Goedenmorgen allemaal,ik heb een hele goedenacht gehad!!!!
Nou allereerst Siem,dat is weer een erg "fijne" ervaring die je daar hebt,"ze wisten niet van je bestaan af" moet je ver@#$ weer een week wachten,zo wordt het niet makkelijker voor je,maar goed niet de moed in de schoenen laten zakken want nu je eenmaal zo ver bent gaat het goed komen!

Mijn ervaring van gisteren,ik had voor ik weg ging hier nog vlug een klein stukkie weggezet maar ik trok het dus echt niet meer maar ik wist van als ik niet zou gaan ik alleen maar verder in de goot beland dus ik ben gegaan. :smt010

Eenmaal binnen was het het ijs gebroken,ik was alleen gegaan omdat ik dat toch fijner vond,toen ik binnen was bij de tandarts kwam hij meteen zelf naar mij toe en begon gelijk gezellig te praten van hoe het met mij is en dat is lang geleden....tja ik ken hem natuurlijk van bij ons thuis in de straat.
Eigenlijk hebben we eerst wat verhalen op zitten halen van vroeger,en dat was leuk dus ik kreeg vanzelf vertrouwen.

Maar goed hij zij laten we eens even gaan kijken,ik in de stoel,en toen begon ik wel te zweten,hij lachte en zij...zo ken ik jou toch niet,ook hij had het nooit geweten van mijn tandenprobleem,geestelijk enz...
Hij zij ik heb toch gezegt dat ik alleen maar ga kijken enz....tja dacht ik dat is waar maar ik schaam :oops: mezelf en denk altijd dat ik uit m'n mond stink en zulke dingen spelen allemaal mee,nou hij kijken en eerst was het even stil,gelukkig geen haakje enzo erbij,nee alleen kijken....toen zegt ie opeens,(na het een en ander gebrabeld te hebben tegen de assistente,ik heb niet geluisterd)Ciske,het valt echt reuze mee jongen,ik snap niet waar jij zo tegen op ziet,tja mijn verhaal is ook niet helemaal bij hem bekent van hoe dat allemaal komt,wel gedeeltelijk.

Hij zegt,Ciske...het gaat hoofdzakelijk om die twee kiezen,daar is het goed fout mee maar dat is heel gemakkelijk op te lossen,ik heb niet geluisterd naar termen van hem en heb mezelf op heel anderedingen geconcentreerd
Ja die vullingen die daar nog zo half inhangen zijn mijn grootste probleem zeg ik,en dat is natuurlijk ook,die vullingen zijn bekant net zo groot als mijn kiezen zelf en om die vullingen staat het open en das niet goed dat weet ik van binnen wel.
Hij zegt die moeten we allebij trekken want die zijn niet meer te redden.
Ja op dat moment dacht ik vanbinnen: "kon dat maar meteen dan weet ik dat ik van die twee al mooi af ben" maar ja ik zeg dan toch weer niets.
En in totaal zag hij 4 gaatjes,hmmm dat stelt echt niets voor.
Erg raar dat onder mijn gebid niets heeft,ja het moet schoon gemaakt worden.
Maar dat valt dus erg mee dacht ik zo,misschien mijn geluk doordat ik een tig keer m'n tanden poets,maar ik heb ook wel eens gehoord dat dat ook niet altijd goed is.
Wat me meteen al opviel was dat de assistente nog steeds niet weg was,en dat was dus mooi al afgesproken en met voorbedachte rade.

Ja opeens zegt hij;"Tja ik zou je nou zo kunnen laten gaan en dan krijg ik het gevoel dat je niet meer terug komt" wat zou je er van zeggen als ik het nu eens netjes in orde maak,......whoo,ik dacht en dacht en alles schoot door mijn hoofd.....
Voor dat ik het wist had ik toch al vanzelf JA gezegt,ik voelde me opdat moment gewoon even sterk..ik kan dat gevoel niet uitleggen...

En nu snap ik dus waarom de assistente nog niet naar huis was...hij deed echt heel relaxed,ik heb enkele spuiten gehad en dat viel ook erg mee,hij deed voordat ik ze kreeg iets op de plek en dan voel je echt bijna niets.toen ik die had gehad dacht ik....ja ik ben zover,eindelijk...ik kreeg tranen en tranen,hij zegt ik heb je toch nog geen pijn gedaan,ik zeg nee maardat zit gewoon in m'n hoofd,gevoel enz...hij zegt ik weet het...de verdovingen in laten werken,ik weet echt niet meer hoe lang dat was maar toen kon hij beginnen en heeft de twee kiezen getrokken in een zeer snelle tijd,ook da is allemaal langs me heen gegaan,al die gedachtes enz...
Voor het vullen moet ik dus nog terug komen maar dat zegt hij ook dat dat niets voor gaat stellen want dat is nog niet eens een fraktie van wat je nu hebt gehad.
Ik geloof hem en zeker te weten dat ik nu de laatste stappen nog afmaak,ook moet mijn gebid grondig aangepakt worden om tandsteen te verwijderen enzo,maar dat komtwel...tja daar zat ik dan...zonder die ellendige kiezen...en toen dacht ik van: ik kan nooit zo naar huis rijden dat lukt me niet hoeft ook niet want daar was m'n lieftallige zusje al...het was goed inelkaar geknutseld door hun allemaal..maar ik ben thuis gekomen en heb een enorme rust/slaap :smt015 gevoel gekregen en ik kan zeggen dat ik echt geslapen heb,tot vanmorgen zonder ook maar één keer wakker geworden te zijn.

Ja ik heb erg mazzel dat er weinig mis is met m'n gebid,vindt ik raar na zoveel tijd maar goed misschien is er wel wat meer mee denk ik dan weer en zal hij dat gaandeweg wel oplossen als ik natuurlijk maar blijf gaan vanaf nu,en dat beloof ik hem en mezelf natuurlijk.
Ja en ik moet eerlijk zijn...ik heb geen pijn,ik kan er ook niet echt naar kijken hoor maar dat hoeft ook niet.
Tja ik omschrijf het misschien allemaal wat simpel en gaotisch maar ik hoop dat mijn verhaal een beetje leesbaar is,word vervolgd ....grt Ciske
do, 08/30/2007 - 10:32 Permalink
evaatje

Hoeraaaaa!!!!! :smt121 :smt121 :smt121 Wat goed van je ciske!!! ik ben zo blij voor je, wat zul je je opgelucht voelen nu :D gelukkig heb je verder weinig aan je gebit en is het straks weer heerlijk netjes, die gaatjes vullen stelt niks voor en schoonmaken en dan is alles weer helemaal toppie :D van de pijn ben je ook af , ik word er gewoon helemaal vrolijk van dat het zo goed afgelopen is en dat je zo dapper bent geweest!!dikke knuf van evaatje
do, 08/30/2007 - 12:42 Permalink
hello jozefien

Ciske, wat goed van je! :lol: en wat heerlijk dat die kiezen eruit zijn, misschien is nu ook de kiespijn weg! nog even de gaatjes vullen(stelt niets voor) en even de boel schoonmaken en oppoetsen en dan... :smt043 :smt035 :smt050 wat zal jij dan blij zijn. je hebt met je verhaal misschien ook wel andere bange mensen over de streep getrokken! Heel goed dus dat je op dit forum was! Blijf ook helpen om mensen moed in te spreken. :smt006
do, 08/30/2007 - 12:52 Permalink
Ciske

Bedankt voor jullie reactie's,en ik weet nog steeds niet waar ik ben...ik had verwacht erg veel last te hebben van het trekken maar er is tot nu toe niets aan de hand,tja het is gevoelig maar dat is normaal natuurlijk.
Dit weegt echt niet af tegen de kiespijn van al die tijd,"weegt niet af"....het is nog geen één procentje!!! :smt005 ...ik ben erg blij,ik ben eigenlijk ook erg trots op mezelf dat ik het gedaan heb,nou ja ik...met dank aan mijn zusje want die is erg handig blijkt wel weer met zoiets inelkaar knutselen...dus één tip...praat over dit soort problemen (andere problemen trouwens ook) alleen kun je het niet oplossen,deel het met anderen en dan is er toch een oplossing,nou blijf ik wel versteld staan dat het nu echt in gang gegaan is want dat had ik vorige week niet durven dromen.....
Binnenkort gaatjes vullen en gebid reinigen en dan voortaan om het half jaar op controle!!!! :smt010 euhhh dat moet ik dus echt doen maar anders zou mijn zusje me persoonlijk er naar toe trekken want ze gaat het voorlopig regelen en controleren zelfs,ze is 10 jaar jonger maar...ach leeftijd is op een gegeven moment voorbij maar ik blijf haar altijd m'n kleine zusje vinden...hi,hi :smt003 (ze is 24)
Ook heb ik natuurlijk wel enorm geluk met een bekende die tandarts is want anders had het ook niet zo snel gelopen,maar goed......tjonge wa ben ikblij :smt003
Grt Ciske :smt006
do, 08/30/2007 - 14:37 Permalink
Bangesiem

Ciske,
Ik vind het echt hartstikke fijn voor je. Lees voor de grap je eerste bericht eens en daarna gelijk de laatste. Als zijn het maar lettertjes, je 'hoort' gewoon de opluchting in je stem. Wat heerlijk dat je nu begint aan de rest van een pijnloos leven. Wat je allemaal voor leuke dingen gaat doen, zonder dat zeurende stemmetje in je hoofd!
Ik ben hartstikke blij voor je en hoop dat ik straks echt hetzelfde kan zeggen als jij!
liefs Siem
vr, 08/31/2007 - 12:52 Permalink