Door een lakse tandarts, is bij mij te laat geconstateerd dat mijn tandvlees veel te ver is terug getrokken (alleen bij de tanden). Op sommige plaatsen zelfs 5mm. Mijn nieuwe tandarts heeft me hierop geattendeerd en ik weet nu ook wat de oorzaak hiervan was. Nu is mijn vraag, wanneer vallen je tanden eigenlijk uit. Ik heb (nog) nergens last van. Als ik tegen mijn tanden duw bewegen ze wel een heeel klein beetje, maar volgens mij is dit niet meer dan normaal. Ik ben natuurlijk wel erg bang dat mijn tanden plosteling uitvallen.
Re: Teruggetrokken tandvlees
Over het algemeen kan je zeggen dat tanden kiezen die nog minder dan 1/3 deel in het bot staan, een slechte prognose hebben. Die hebben dus veel kans dat ze erg los gaan staan of al los staan.
Als een tand echt heel los staat, zou je het in sommige gevallen nog kunnen spalken aan de andere tanden.
Last krijgen heel veel mensen niet. Het is een sluipend proces. Ik maak vaak mee dat tanden al behoorlijk los staan en dat mensen dit niet in de gaten hebben.
Gaat jouw tandarts het nog behandelen of...?
Gr, Mignon
Hij kan ook kijken of je niet te hard poetst. Ook met poetsen kan je tandvlees wegpoetsen.
Als het echt door de spalk is gekomen, kan er inderdaad niet veel gedaan worden.
Tandvlees wat weg is, is inderdaad weg. Maar er kan wel voorkomen worden dat het erger wordt.
Wat de oplossing is bij verlies van een tand...dat kan ik je vanaf hier niet vertellen.
Gr, Mignon
Gr, Mignon
Hoop op een reactie!
Grts, Mignon