Zenuw

Author:
Mickey
Posted:
wo, 10/31/2007 - 15:50
Hallo,

Misschien een domme vraag maar als je een zenuw behandeling hebt gehad en de zenuw eruit is gehaald, kan je dan nog zenuw pijn krijgen ? of is de tand dan ongevoellig ?

Het zit zo, ik heb een tand los en die is afgebroken net boven het tandvlees.
Hij hangt alleen nog vast aan een vulling.
En als de tand los eruit valt zit de wortel er nog in.
Ik heb ooit wel een zenuwbehandeling gehad, maar nu ben ik bang dat als de tand los gaat van de vulling dat ik pijn ga krijgen.
Kan dit, of is de zenuw echt dood en voel ik hier niets van ?
hello jozefien

Mickey of je nu pijn of niet gaat krijgen, met een dode zenuw is de kans klein, maar als je een ontsteking krijgt(tandvlees of wortel)dan kun je dat gaan voelen. maar buiten dat, met zoiets kun je toch niet doorlopen! laat de tandarts even kijken! alleen kijken, dan kan hij je advies geven! wees dapper! :smt006
wo, 10/31/2007 - 18:42 Permalink
Mickey

Dank voor je reactie.

Mijn tandarts zegt dat het geen kwaad kan, maar het zit me toch niet lekker :-?
Vandaar dat ik op deze site terecht kwam om evt wat info in te winnen.
Ben tevens ook op zoek naar een andere tandarts.
wo, 10/31/2007 - 20:55 Permalink
Mignon

Ik vind het erg moeilijk om er zo een voorstelling van te maken, maar het lijkt me geen gezonde situatie. Wat was de tandarts van plan te gaan doen? Of is er besloten om af te wachten misschien. Ik denk dat het verstandig is als je er nogmaals naar laat kijken. Eventueel door een andere tandarts. Als je tandarts in een groepspraktijk werkt zou je eventueel daarbinnen een second opinion kunnen vragen. Veel succes ermee!

Gr, Mignon
vr, 11/02/2007 - 16:55 Permalink
rozeveld

Hoi Mignon,

Wil toch graag even reageren op je second opinion verhaal. Heb nl in mijn eigen woonplaats met 3 tandartsen contact gezocht (woon er nog maar net dus ze kennen me niet), in mijn vorige woonplaats met 2. Geen enkele is bereid me te helpen, ze verwijzen mij alleen maar door naar mijn eigen tandarts. Wat nu? Het enige wat ik ze trouwens vroeg is of er een foto gemaakt kon worden om te zien of alle wortelresten uit mijn kaak verwijderd waren.
za, 11/03/2007 - 03:01 Permalink
hello jozefien

je wil toch een andere tandarts? gewoon zeggen dat je niet naar je oude tandarts terug wil en dat je dus een nieuwe tandarts wil. Lijkt mij logisch dat ze je dan inschrijven en helpen. of de praktijk moet vol zitten, maar dat kun je meestal nalezen op Internet. Dus gewoon bellen of ze nieuwe patienten aannemen en je inschrijven. Succes! :smt006
za, 11/03/2007 - 19:35 Permalink
Mignon

In dat geval zou ik bij je huidige tandarts aangeven dat je graag een second opinion zou hebben. Wellicht kan hij je dan doorverwijzen naar een collega waar hij een afspraak/contact mee heeft.

Sterkte!

Gr, Mignon
zo, 11/04/2007 - 23:05 Permalink