Heb even een vraag. Werd afgelopen zondag wakker met een dikke wang. Heb vooraf geen kiespijn gehad en ook nu niet. Ben zondag naar de tandarts geweest en op de foto was te zien dat er sprake was van een ontsteking aan de wortelpunt. Kreeg vervolgens een antibiotica kuur mee en moest bij mijn eerstvolgende tandarts bezoek overleggen over verdere behandeling bij de kaakchirurg. Het is nu woensdag en mijn wang is nog steeds dik. Hoe lang duurt het voordat antibiotica aanslaat? De tandarts had het over enkele dagen.Heb nu 3 dagen amoxicilline/clavulaanzuur gebruikt en hoewel het wel beter is dan zondag is de zwelling toch nog behoorlijk. Slaat de antibiotica niet aan of verwacht ik te snel te veel?
Re: Dikke wang
Als je nog een behoorlijk dikke wang hebt zou ik morgen toch je tandarts even bellen voor advies en evt. beoordeling. Als je een fors abces hebt is het maar de vraag is of je dat met antibiotica helemaal weg krijgt, en hoe dan ook moet de oorzaak worden behandeld. Als je al een wkb hebt gehad zul je ook niet snel pijn krijgen, zenuw dood en ruimte zat in je wang dus geeft het geen druk.
Groetjes, Hermina.
Ook ik kamp met een dikke wang :-(
Maandag ben ik naar de tandarts geweest voor het afmaken van een wortelkanaalbehandeling.
Gisterochtend werd ik wakker met een redelijk opgezette wang maar nu is tie aardig dikker geworden. Pijnlijk is het niet echt.
Hoe lang kan/mag dit ongeveer aanhouden?
Groetjes Grietje
Ik voelde dit weekend ook iets opkomen en maandag was de pijn in de wang zo groot en de zwelling zo groot, dat ik naar de tandarts ben geweest. Kreeg een waterstofperoxidespoeling mee. Dinsdag werd het erger, maar volgens de tandarts moest ik nog afwachten. Gisteren toch maar langsgeweest en hij heeft wat geprikt, maar bij de kies kwam er niets uit. Zit in de wang dus. Nu ook een 5-daagse antibioticakuur meegekregen. Vandaag nog geen verbetering, en volgens de tandarts kan het nog wel een dag duren voor het aanslaat... ik hoop snel, want ik leef op pijnstillers... De oorzaak is waarschijnlijk de verstandskies, die kan er helaas pas uit als de ontsteking weg is...
succes allemaal
alsof het zo moest zijn, sloot ik net mijn compu af en klap! er kwam een heeel smerig goedje mijn mond in gelopen. De ontsteking kwam er uit... heeeeeel fijn gevoel. Stonk natuurlijk flink, maar die druk die er af is, is heeerlijk.
Beetje beurse wang, maar das nie het ergste. Snel nog even spoelen en mijn ab kuurtje afmaken. Dan op naar het trekken van de kiezen.
Iedereen nog veel succes en beterschap gewenst!