Dikke wang

Author:
Jantiena
Posted:
wo, 10/31/2007 - 16:15
Heb even een vraag. Werd afgelopen zondag wakker met een dikke wang. Heb vooraf geen kiespijn gehad en ook nu niet. Ben zondag naar de tandarts geweest en op de foto was te zien dat er sprake was van een ontsteking aan de wortelpunt. Kreeg vervolgens een antibiotica kuur mee en moest bij mijn eerstvolgende tandarts bezoek overleggen over verdere behandeling bij de kaakchirurg. Het is nu woensdag en mijn wang is nog steeds dik. Hoe lang duurt het voordat antibiotica aanslaat? De tandarts had het over enkele dagen.Heb nu 3 dagen amoxicilline/clavulaanzuur gebruikt en hoewel het wel beter is dan zondag is de zwelling toch nog behoorlijk. Slaat de antibiotica niet aan of verwacht ik te snel te veel?
hello jozefien

wat bedoel je met eerstkomend tandartsbezoek? wanneer is dat dan? er zal toch een wkb gestart moeten worden denk ik. omdat je niet barst van de pijn(geluk bij een ongeluk) kun je inderdaad even de antibiotica gebruiken, verwacht hier niet te snel resultaat van en denk ook niet dat het hiermee overgaat. zou even met de tandarts overleggen na hoeveel dagen.....enz.enz. Sterkte :smt006
wo, 10/31/2007 - 18:35 Permalink
Jantiena

Bedankt voor de reactie. Had toevallig al een afspraak staan voor over 2 weken. Wortelkanaalbehandeling heb ik al gehad en is schoon. Het gaat om het puntje en de dienstdoende tandarts vertelde dat ik moet overleggen met mijn tandarts en dat het waarschijnlijk een apex zal worden. Had niet het idee dat ik op stel en sprong de afspraak moet vervroegen. Als de zwelling niet snel afneemt dan zal ik dat natuurlijk wel doen! Diensdoende tandarts vertelde dat ik niet moest verwachten dat de zwelling gelijk over zou zijn. Zou enkele dagen duren. Vraag me alleen af hoe lang enkele dagen is..
wo, 10/31/2007 - 18:51 Permalink
hermina

Hallo Anne,

Als je nog een behoorlijk dikke wang hebt zou ik morgen toch je tandarts even bellen voor advies en evt. beoordeling. Als je een fors abces hebt is het maar de vraag is of je dat met antibiotica helemaal weg krijgt, en hoe dan ook moet de oorzaak worden behandeld. Als je al een wkb hebt gehad zul je ook niet snel pijn krijgen, zenuw dood en ruimte zat in je wang dus geeft het geen druk.

Groetjes, Hermina.
wo, 10/31/2007 - 21:33 Permalink
tostitassle

Hoi allemaal,

Ook ik kamp met een dikke wang :-(
Maandag ben ik naar de tandarts geweest voor het afmaken van een wortelkanaalbehandeling.
Gisterochtend werd ik wakker met een redelijk opgezette wang maar nu is tie aardig dikker geworden. Pijnlijk is het niet echt.
Hoe lang kan/mag dit ongeveer aanhouden?

Groetjes Grietje
do, 11/01/2007 - 07:25 Permalink
Jantiena

Vandaag contact opgenomen met de tandarts. Moet het nog een dagje aanzien. Blijkbaar kan het toch vrij lang duren voordat je verbetering ziet. Eventueel morgen weer bellen als het nog niet afzakt.
do, 11/01/2007 - 12:39 Permalink
stijnemans

Hallo allemaal,

Ik voelde dit weekend ook iets opkomen en maandag was de pijn in de wang zo groot en de zwelling zo groot, dat ik naar de tandarts ben geweest. Kreeg een waterstofperoxidespoeling mee. Dinsdag werd het erger, maar volgens de tandarts moest ik nog afwachten. Gisteren toch maar langsgeweest en hij heeft wat geprikt, maar bij de kies kwam er niets uit. Zit in de wang dus. Nu ook een 5-daagse antibioticakuur meegekregen. Vandaag nog geen verbetering, en volgens de tandarts kan het nog wel een dag duren voor het aanslaat... ik hoop snel, want ik leef op pijnstillers... De oorzaak is waarschijnlijk de verstandskies, die kan er helaas pas uit als de ontsteking weg is...

succes allemaal
do, 11/01/2007 - 16:02 Permalink
stijnemans

ben ik weer...

alsof het zo moest zijn, sloot ik net mijn compu af en klap! er kwam een heeel smerig goedje mijn mond in gelopen. De ontsteking kwam er uit... heeeeeel fijn gevoel. Stonk natuurlijk flink, maar die druk die er af is, is heeerlijk.

Beetje beurse wang, maar das nie het ergste. Snel nog even spoelen en mijn ab kuurtje afmaken. Dan op naar het trekken van de kiezen.

Iedereen nog veel succes en beterschap gewenst!
do, 11/01/2007 - 17:03 Permalink