gelukkig achter de rug!!

Author:
sandra1982
Posted:
vr, 01/18/2008 - 13:18
hallo gister heb ik mn tanden laten trekken en meteen gebit in
ik ben blij dat het achter de rug is.is alleen heb er we last van
het is zo n raar gevoel een kunst gebit te hebben!
maar mijn vraag is ik durf mn gebit nit it te doen voor schoon te maken ben er n beetje bang voor
kan ik daarmee oo wachten tot dat ik weer bij de tandarts ben???ik moet dinsdag er weer heen namelijk
dan kan ik vragen of hij dat de eerste keer kan doen (zou dit kunnen????)om te wachten 5 dg ????groetjes
hello jozefien

Sandra, ik heb er niet zoveel verstand van, maar weet wel dat je het zolang niet in moet houden! dan krijg je het er straks moeilijk weer uit! Er zal zo wel een tandarts of mondhyg. reageren. zo niet, bel dan vanmiddag de tandarts even op! Sterkte hoor! fijn dat het achter de rug is. :smt006
vr, 01/18/2008 - 14:27 Permalink
Mignon

Meestal ziet de tandarts je de dag na de extracties terug om de wonden te controleren en te reinigen. Na een dag moet de prothese inderdaad worden schoongemaakt. De eerste dag moet je hem inhouden omdat de zwelling die optreedt wanneer je hem uitdoet ervoor kan zorgen dat de prothese tijdelijk niet meer past. Bovendien fungeert hij als wondverband. Heb je je tandarts nog gesproken ondertussen?

Gr, Mignon
vr, 01/18/2008 - 15:38 Permalink
sandra1982

hoi ja gisteren,,
en ik moest dinsdag daarheen ,(de 5 de dag is dat)er moet nog wat dingetjes gedaan worden,omdat ie te groot is ,ik durf het gebid niet uit te doen nu de eerste keer klapt wel naar onder !!!dus zit niet vast ofzo ,ik ben bij het amalia kliniek geweest!zou ik dan kunnen wachten tot de 5 de dag met schoonmaken???groetjes
za, 01/19/2008 - 02:41 Permalink
Mignon

Als de voortanden net zijn getrokken is de ondersnijding van de kaakwal soms te diep om op te vullen met kunsthars. Je krijgt dan een zogenaamde prothese van het 'open face' type. Zodra de kaakwal wat is geslonken kan de prothese aan worden gepast. Hij heeft dan ook een stuk meer houvast aan de kaak. Ik zou je dringend adviseren de prothese dagelijks te reinigen, anders kunnen de extractiewonden gaan ontsteken. Heb je ook spoelmiddel voorgeschreven gekregen voor desinfectie?

Grts, Mignon
za, 01/19/2008 - 12:17 Permalink
sandra1982

hoi nee heb niets gekregen ervoor !!!
en ze hebben niets gezecht waneer ik het schoon moet maken enzo ,vanmorgen wel ff uitgedaan het gebit ,maar het erg veel pijn pfff dus meteen weer aan gedaan! welk spoel middel kan ik het beste gaan halen dan kan ik vlug nog ff naar de winkel spoel middel kopen groetjes
za, 01/19/2008 - 13:26 Permalink