Vervolg kloppende tand

Author:
Fleur25
Posted:
wo, 02/06/2008 - 10:06
Hee, wat jammer dat er een slot is opgegooid.
Ik had nog een vraag....

De benauwdheid met de amoxi werd heviger en zodoende moest ik overstappen op ciprofloxacine. Nu lees ik daar niks over op het forum. Word dit middel uberhaupt wel gebruikt voor onstekingen in de tanden?
mecánico para …

he, dat is 1 die ik niet ken.. zou ik op moet zoeken in het dikke boek.

Wat zei de apotheek over de dosering? kan de benauwdheid daar niet mee te maken hebben??
Wat was de verklaring voor de benauwdheid?

ben ik ook benieuwd naar
wo, 02/06/2008 - 13:30 Permalink
vV

ciprofloxacine.

zitten jullie klaar?? komtie:

bactericide, gramneg aerobe microroganismen, streptokokken en mycoplasma matig gevoelig, anaerobe matig gevoelig tot resistent.
ind: luchtweginfecties, infecties aan urinewegen, maagdarmkanaal, huid, weke delen, gonnoroe, prostatitis, osteomyelitis.

Als die laatste er niet bij gestaan had...
Voor het eerst dat ik hoor dat deze gebruikt wordt voor een periapicale ontsteking overigens. ben ook erg benieuwd of ie doet wat ie moet doen.
wo, 02/06/2008 - 14:14 Permalink
Fleur25

he, dat is 1 die ik niet ken.. zou ik op moet zoeken in het dikke boek.

Wat zei de apotheek over de dosering? kan de benauwdheid daar niet mee te maken hebben??
Wat was de verklaring voor de benauwdheid?

Ik had 1 pil van 500 mg en werd flink benauwd. De huisarts zei vervolgens
dat ik misschien niet tegen dat middel kon. De tandarts zei dat ik gewoon een ander antibioticum moest nemen maar dan 1 zonder het penicilline type?

Waarop de HUISarts deze heeft voorgeschreven....gaat lekker zo of niet?
Ik heb dus ook zo mijn twijfels of dat nou wel werkt..
Wat zou een ander (beter) alternatief zijn voor antibioticum als amoxi niet kan?
wo, 02/06/2008 - 17:39 Permalink
Fleur25

Ik heb eens gekeken bij erythrocine. Dat klinkt inderdaad veel logischer..

Ze zien me weer aankomen bij de huisarts/ apotheek...
Ik heb nu dus gisteren 1x amoxicilline en 1x cipro gehad en vandaag 2 x ciprofloxacine. Kan het kwaad om nogmaals over te stappen of moet ik maar gewoon bij de ciprofloxacine blijven?
wo, 02/06/2008 - 18:35 Permalink
mecánico para …

waar je mee bezig bent moet je nu gewoon gaan afmaken. al dat geswitch is alleen maar onzekerheid kweken bij jezelf. nu gewoon effe de klachten laten afnemen (evt paracetamol erbij) en gewoon even rustig aan doen nu.
wo, 02/06/2008 - 23:12 Permalink
vV

dat kan ook heel goed, sterker nog is wel te verwachten want de start wortelkanaalbehandeling is al gemaakt.
De antibiotica is dus ook meer voor snellere onderdrukking van de symptomen. Waar bij je je kan afvragen of het nodig was, maar dat is een andere discussie.
do, 02/07/2008 - 17:17 Permalink
Fleur25

Fraai is dat ....
Ik heb wel wat last van die anitbiotica (duizelig, misselijk, druk in het hoofd) en in feite hoeft het dus niet eens echt... Ik zal het nu maar afmaken, want onderbreken is waarschijnlijk ook niet aan te raden.

De pijn is iets minder geworden, maar nog steeds ontzettend aanwezig. Een deel van mijn gezicht (nabij de tanden) is en blijft pijnlijk.

dat kan ook heel goed, sterker nog is wel te verwachten want de start wortelkanaalbehandeling is al gemaakt.

In april (lekker snel) wordt de behandeling verder afgemaakt.
do, 02/07/2008 - 19:04 Permalink
vV

Spiegeltje zal zo wel zeggen waarom.

1 april?? :smt002

ff serieus: ook al gaat er nu AB tegenaan, april is zo ver weg, in bacterietaal gesproken, dat die vieze jongens tijd zat hebben weer aan de slag te gaan. Naar mijn mening mag het afsluiten toch wel iets eerder afgerond worden.
do, 02/07/2008 - 22:58 Permalink
mecánico para …

Ach als het kanaal netjes gevijld en tijdelijk opgevuld is, zie ik niet zo veel problemen al er tussen nu en dat afsluiten 2 maanden zit. Als je van een schoon kanaal en een ontsteking in het bot uit gaat heeft de AB zijn werk gedaan.
Dus nu ook niet helemaal op heksenjacht gaan dudes
:smt003

edit omdat ik vaak met 1 hand blijk te typen :smt020
vr, 02/08/2008 - 08:11 Permalink
vV

spiegeltje spiegeltje aan de wand wie heeft het schoonste kanaal van het land.. Nu heb ik makkelijk praten, zit nu zelf dit soort dingen begin maart te plannen. Helaas zie ik bij de spoeddienst vaak gevallen die niet nodig waren geweest als er eerder afgesloten was. Maar inderdaad, daar waren waarschijnlijk ook nog andere dingen aan de hand.

Oftewel Fleur, geen zorgen, maar wel snel reageren als je het idee hebt dat de klachten weer opkomen.
vr, 02/08/2008 - 09:06 Permalink