In mijn bovengebit bestaan mijn voortanden uit 4 kronen, afzonderlijk van elkaar (dus geen brug). 1 van de kronen is afgebroken en moet vervangen worden maar kan pas op 20 mei terecht bij mn tandarts. Tot dan moet die tand steeds worden vastgezet want hij valt er continu af, mn tandarts wil me geen lijm geven zodat ik hetzelf kan doen, moet dus steeds naar hem terug. Wordt gek van de heen en weer geloop, weet iemand met welke lijm ik de kroon zelf het beste vast kan plakken?
Re: zelf kroon vast plakken
wees erg voorzichtig met 'hobbyen' aan je tanden. Ik kan me voorstellen dat je niet graag wekelijks bij de tandarts zit m je kroon vast te laten zetten, maar als je het zelf gaat doen riskeer je dat de kroon er niet meer af gaat of dat je de stomp beschadigt.
Als een kroon loskomt kun je die terugzetten door er een beetje tandpasta in de doen. Ook heb ik me laten vertellen dat ze bij de drogist tandheelkundige ehbo setjes verkopen waar speciale 'lijm' inzit waarmee je een kroon kunt vastzetten.
Succes!
Grts, Mignon
tandpasta wonderen kan doen. Of een beetje vaseline, maar dat werkte in mijn geval minder goed...
Maar als het echt een afgebroken kroon is zou ik het zo ook niet weten...
Nogmaals bedankt....
Grts, Mignon
Hartelijke groeten, Mignon