Paracetamol voor de behandeling nemen?

Author:
Mariekeoo
Posted:
di, 05/13/2008 - 16:05
Heeft het zin als ik voor de wkb een paracetamol neem? mag dat eigelijk wel, in verband met evt. bloeden. Ik word er namelijk wat ontspannender door.

Een asprobruis kan denk ik zeker niet. dunner bloed van.

Wie kan mij helpen.

Reina
Mignon

Beste Marieke,

een paracetamol nemen voor de behandeling kan geen kwaad. Paracetamol verlengt de bloedingstijd niet. Dit in tegenstelling tot NSAID's zoals aspirine. De pijnstillende werking van de paracetamol zal waarschijnlijk geen effect hebben wanneer het gebied verdoofd is. Als er met verdoving wordt gewerkt kun je het beste een tabletje innemen 1/2 uur voordat de verdoving is uitgewerkt. Maar als de paracetamol je een rustig gevoel geeft zou ik er zeker een van tevoren innemen. Het kan in ieder geval geen kwaad.

grts, Mignon
di, 05/13/2008 - 17:25 Permalink
Athalon1951

Ik gebruik meestal Tramadol, dat heeft mij al door diversen wkb behandelingen heen geholpen na afloop, zelf bij een abces in mijn rechterwang waardoor ik met spoed 1 uur na afspraak met de tandarts al in de stoel van de kaakchirurg zat die toen alles heeft moeten opensnijden en daarna heeft moeten drainen voor een week geen centje pijn opgeleverd, terwijl ik 256 kleuren poep .......... voor een tandarts en al helemaal 34567 kleuren bij een kaakchirurg ondanks dat ik nooit pijn heb gehad bij mijn tandarts die ik nu 10 jaar heb. Maar ik ben naar de huisarts geweest om voor deze pijnstillers te vragen omdat Paracetamol/codeine absoluut niet hielp, zelfs mijn tandarts schrok zich wild toen ik vertelde dat ik zo'n 14 -18 tabletten 500/10 schafte voor de pijn, ook de kaakchirurg keek mij heel bevreemd aan toen ik hem mijn verhaal vertelde, vooral omdat ik ook diabetisch en hartpatient ben. Maar sinds de Tramadol 50mg heb ik nooit geen napijn of zelfs kiespijn gehad als ik weer eens de zoveelste zenuwontsteking kreeg in mijn gebit. Ook nu weer zit er één en moet morgern na 2 jaar weer eens naar mijn tandarts, ik weet al wat er gaat gebeuren en bereid mij vast voor (om het zo te zeggen).
zo, 05/25/2008 - 15:42 Permalink
hermina

Ik gebruik meestal Tramadol, dat heeft mij al door diversen wkb behandelingen heen geholpen na afloop.
En dit is dus een erg slecht advies! Voor pijnstilling bestaan protocollen, die zijn er niet voor niets. Tramadol (een opiode) is bepaald niet een middel wat iedereen zomaar even in moet nemen bij, zelfs forse, kiespijn! Krijg je trouwens ook alleen op recept van huisarts of tandarts als het geindiceerd is.
zo, 05/25/2008 - 18:05 Permalink
Athalon1951

Ik gebruik meestal Tramadol, dat heeft mij al door diversen wkb behandelingen heen geholpen na afloop.
En dit is dus een erg slecht advies! Voor pijnstilling bestaan protocollen, die zijn er niet voor niets. Tramadol (een opiode) is bepaald niet een middel wat iedereen zomaar even in moet nemen bij, zelfs forse, kiespijn! Krijg je trouwens ook alleen op recept van huisarts of tandarts als het geindiceerd is.

Dat schreef ik ook, dat ik het van mijn huisarts kreeg op indicatie, want je krijgt ze niet zomaar, uiteraard heeft dat meer oorzaken maar dat was van geen belang voor de tandheelkundige vraag die er gesteld werd. Misschien even dom van mij om het alleen aan te merken in dit Topic, wat dat betreft excuus want het is niet mijn bedoeling om alle patienten verslaafd te laten worden.
zo, 05/25/2008 - 19:39 Permalink
hermina

Dat schreef ik ook, dat ik het van mijn huisarts kreeg op indicatie, want je krijgt ze niet zomaar, uiteraard heeft dat meer oorzaken maar dat was van geen belang voor de tandheelkundige vraag die er gesteld werd.

Uw arts schreef het voor op indicatie, om meerdere oorzaken. Dat is dus nou net wel van belang voor het algemene beeld, en duidelijk van belang bij uw antwoord hier!

Overigens ging dit topic over wel/geen paracetamol, is toch wel iets anders dan tramadol.
ma, 05/26/2008 - 22:05 Permalink