frame met lelijke haakjes

Author:
estherba
Posted:
di, 07/08/2008 - 10:54
Ik ben zojuist bij de tandarts geweest voor het passen van een metalenframe aangezien al mijn kiezen uit mijn onderkaak getrokken zijn wegens onstekingen. Mijn vorige tandarts heeft mij te laat advies gegeven wat ik met de lege onderkaak moest doen. Ik zit nu bij een hele goeie tandarts, echter kon deze geen implantaten meer zetten ivm een te dunne kaaklijn.
Ik kon alleen nog een frame nemen aangezien de voortanden verder goed waren.

Nu ben ik vanochtend geweest om het te passen en dit viel mij vies tegen. De zilveren ankertjes zijn dusdanig goed te zien dat ik mij hier vanochtend al helemaal niet meer prettig door voelde. Ik moet alles al zelf betalen, dat is al een tegenvaller, maar dat je het zo goed ziet is nog veel erger. Ik kan mij niet meer troosten met de gedachte dat er ergere dingen zijn dan dit. Ik las op internet over een flexprothese. Kunt u mij vertellen of dit eventueel wat voor mij is? Ik kan dan eventueel naast het metalenframe nog zo'n frame nemen.
Ik werk in heet onderwijs en moet met ouders praten, geef cursussen...ik zie dat met zo'n frame niet goed gaan.

ik hoop dat u mij enig advies kunt geven. Mijn tandarts wil ik hier nu even niet mee storen tijdens zijn werk.

Groetjes esther
Mignon

Alternatieven in dit geval zijn een frame met kunststof ankers of een frameprothese met precisieverankering. Kunststof ankers zijn een stuk duurder en zijn minder sterk dan metalen ankers. De esthetiek is redelijk. Een frame met precisieverankering is een duur werkstuk. De tandarts maakt een adhesieve verankering op de pijlerelementen of bekroont deze tanden met kronen waarin de verankering is opgenomen. Het frame valt als een sleutel in de slotjes van de precisieverankering.

Overleg deze mogelijkheden met je tandarts. Het is altijd afhanelijk van de situatie in de mond wat mogelijk is.

Veel succes, grts Mignon
di, 07/08/2008 - 17:08 Permalink
estherba

Ik heb dus nu met de tandarts overlegt en ik ga nu voor de optie waarbij ik mijn beide hoektanden laat afslijpen ivm het plaatsen van kronen. Botopbouw is geen optie, aangezien ik het dan uit mijn heupen moet laten halen en alles zelf moet betalen. Groene land vergoedt dit niet, aangezien het met mijn gebit te maken heeft ik maar een minimaal bedrag terug krijg op jaarbasis.

Mijn tandarts had wel wat problemen met het opofferen van gezonde tanden.

Iemand nog eventueel een andere oplossing? Ik hoor het echt graag!!!
do, 07/10/2008 - 14:14 Permalink
vV

tussenweg is er niet. Overigens kan ik uw tandarts ook volgen als ze gaaf zijn. Echter tegenwoordig is het ook mogelijk om precisieverankering te plakken aan gave tanden, heb het wel eens gedaan met goed resultaat. Maar zowel tandarts als lab moeten heel goed weten wat ze doen met de toch noodzakelijke beslijping (veel minder dan voor een kroon) en keuze lijm ed.

Lijkt mij de beste optie, toch ankers en geen klammers zichtbaar (hoewel het esthetisch probleem meer bij u zelf leeft dan dat andere mensen daar een probleem mee zouden hebben, ziet er van een beetje afstand meer uit als een goed gepolijste zilveren vullinkje) en ook financieel toch minder dan een paar kronen.
do, 07/10/2008 - 15:00 Permalink
estherba

Ik weet wel dat een ander hier zich niet snel aan zal storen. Alleen ik zit in het onderwijs,moet veel praten en dat is wat mij niet lekker zit. Ik baal al enorm van al het gedoe rondom mijn gebit, dus vandaar. Ik baal enorm dat mijn eerdere tandarts nooit aan heeft gegeven wat goed was om te doen en wat niet. Nu draai ik voor alle kosten op van alles wat er nog moet gebeuren. Alle wortelkanaalbehandelingen, vullingen en eerdere extracties waren niet goed uitgevoerd, zegt mijn nieuwe tandarts nu. Ik geloof hem hierin, aangezien hij een foto van het hele gebit heeft gemaakt en universitaireachtergrond heeft en zelfs nu nog bijleert. Heb ook zelden pijn na een behandeling bij hem.
Ik wil ook nu een mooi gebit en daar vallen die ijzeren haakjes niet onder.

Ik ga sowieso uw oplossing voorleggen aan hem, kijken wat hij hiervan vindt. Dus darvoor in elk geval hartelijk dank!!! :smt006
do, 07/10/2008 - 15:34 Permalink