frame met lelijke haakjes

Author:
estherba
Posted:
di, 07/08/2008 - 10:54
Ik ben zojuist bij de tandarts geweest voor het passen van een metalenframe aangezien al mijn kiezen uit mijn onderkaak getrokken zijn wegens onstekingen. Mijn vorige tandarts heeft mij te laat advies gegeven wat ik met de lege onderkaak moest doen. Ik zit nu bij een hele goeie tandarts, echter kon deze geen implantaten meer zetten ivm een te dunne kaaklijn.
Ik kon alleen nog een frame nemen aangezien de voortanden verder goed waren.

Nu ben ik vanochtend geweest om het te passen en dit viel mij vies tegen. De zilveren ankertjes zijn dusdanig goed te zien dat ik mij hier vanochtend al helemaal niet meer prettig door voelde. Ik moet alles al zelf betalen, dat is al een tegenvaller, maar dat je het zo goed ziet is nog veel erger. Ik kan mij niet meer troosten met de gedachte dat er ergere dingen zijn dan dit. Ik las op internet over een flexprothese. Kunt u mij vertellen of dit eventueel wat voor mij is? Ik kan dan eventueel naast het metalenframe nog zo'n frame nemen.
Ik werk in heet onderwijs en moet met ouders praten, geef cursussen...ik zie dat met zo'n frame niet goed gaan.

ik hoop dat u mij enig advies kunt geven. Mijn tandarts wil ik hier nu even niet mee storen tijdens zijn werk.

Groetjes esther
Mignon

Alternatieven in dit geval zijn een frame met kunststof ankers of een frameprothese met precisieverankering. Kunststof ankers zijn een stuk duurder en zijn minder sterk dan metalen ankers. De esthetiek is redelijk. Een frame met precisieverankering is een duur werkstuk. De tandarts maakt een adhesieve verankering op de pijlerelementen of bekroont deze tanden met kronen waarin de verankering is opgenomen. Het frame valt als een sleutel in de slotjes van de precisieverankering.

Overleg deze mogelijkheden met je tandarts. Het is altijd afhanelijk van de situatie in de mond wat mogelijk is.

Veel succes, grts Mignon
di, 07/08/2008 - 17:08 Permalink
estherba