Mijn gebit is ernstig aangetast door overmatig knarsen ofwel onderhevig aan, met een moeilijk woord "bruxemie" Na een uitvoerig onderzoek in een cbt aan mijn gebit heeft de tandarts (Gnatholoog) een behandelplan opgesteld. Ik veronderstelde dat deze behandeling zsm spoedig van start zou gaan, maar ik krijg nu te horen dat eerst een gesprek met een psycholoog noodzakelijk is. Dit gesprek werd niet genoemd in het behandelplan.
Heeft iemand ervaring met deze werkwijze van een cbt? Wat is het nut van zo'n gesprek?
Heeft iemand ervaring met deze werkwijze van een cbt? Wat is het nut van zo'n gesprek?
Re: Gesprek met Psycholoog
Bij de tandarts krijg je vaak een bitje om de kaakspieren te ontlasten en je gebitselementen te beschermen. Maar eigenlijk los je dan dus niet de veroorzaker op. Vandaar dat gesprek.
Ik kan mij echter niet voorstellen dat een gesprek met een psycholoog alle (stress-gerelateerde) spanningen kan wegnemen. Intussen verstrijkt de tijd, het knarsen gaat door en mijn gebit wordt alleen maar slechter. Ik heb mij aangemeld om mijn gebit te laten opknappen, dus waarom gebeurt dat niet??
Als je nu het gebit laat opknappen, in de zin van restauraties aanbrengen, dan kan het zijn dat u gewoon lekker doorknarst waardoor de restauraties weer afknappen. Ik denk dat dit de gedachtengang is. Maar als u het echte antwoord wilt weten, zal u toch eerst uw behandelaar de vraag moeten voorleggen.
Ik begrijp niet waar u vandaan haalt dat ik niet wil meewerken aan de behandeling. Zolang u de feiten niet kent, dan kunt u ook geen oordeel geven over mijn situatie.
ik geef slechts antwoord op deze vraag: Het nut is dus extra onderbouwing bv naar de zorgverzekering, onder andere. Voor het geval dat dat niet duidelijk was.