Zeven jaar geleden zijn 5 voortanden van composietvullingen voorzien en mijn rechtervoortand (destijds stifttand) vervangen door een kroon. Inmiddels zijn de vullingen verkleurd, hetgeen met name na mijn bleking van de tanden duidelijk werd. Ook ben ik met mijn kroon niet meer tevreden (is ook iets met composiet aan de bovenkant bewerkt en ook niet meer mooi van kleur).
Mijn tandarts zegt dat ik mij aanstel en blij moet zijn dat ik bijna nooit gaatjes heb dus hier kom ik niet verder mee. Hij heeft echter destijds wel heel mooi werk geleverd. Wat moet ik doen?
1. klopt het dat de composiet NIET verkleurd zoals mijn tandarts zegt na 7 jaar?
2. Moet ik de composiet vervangen door het nieuwste soort (Cerec?) of door een facing?
3. Moet ik daarvoor naar een andere tandarts en wordt dit dan vergoed als ik wel bij mijn huidge blijf voor gewone controle of moet ik naar een kliniek/Turkije?
4. Wat te doen met de kroon (kan daar ook een facing overheen).
Hoop op advies!
Mijn tandarts zegt dat ik mij aanstel en blij moet zijn dat ik bijna nooit gaatjes heb dus hier kom ik niet verder mee. Hij heeft echter destijds wel heel mooi werk geleverd. Wat moet ik doen?
1. klopt het dat de composiet NIET verkleurd zoals mijn tandarts zegt na 7 jaar?
2. Moet ik de composiet vervangen door het nieuwste soort (Cerec?) of door een facing?
3. Moet ik daarvoor naar een andere tandarts en wordt dit dan vergoed als ik wel bij mijn huidge blijf voor gewone controle of moet ik naar een kliniek/Turkije?
4. Wat te doen met de kroon (kan daar ook een facing overheen).
Hoop op advies!
Re: Kan Composietvullingen na 7 jaar verkleuren?
Composiet kan wat verkleuren. Meestal geeft gewoon wat polijsten voldoende resultaat.
Polijsten zou een hoop kunnen schelen.
Bij mijn weten kan het porselein van een kroon niet echt verkleuren. Je kan er ook geen facing opplakken.
Facing er over heen is knoeiwerk.
1. gaat polijsten
2. een nieuwe kroon laat maken
Of hij de kroon eraf wil halen en er een nieuwe op wil zetten, kan je ook gewoon vragen. Misschien vindt hij het niet verstandig maar dan kan hij dit aan je uitleggen waarom hij dit vindt.
Dank je Lieneke voor je goede raad.
Graag gedaan.
ps De tandarts neemt geen nieuwe patienten aan, ik wel.
ps2 Of dacht je meer in de trant van Irak, Turkije, Egypte? Hahaha, dat is nog ietsje verder weg....
Da's meer 't Nabije Oosten ;-)
ondanks dat
Had van een moderator anders verwacht....