Hoelang gaan kronen mee? > Probleem verzekering werkgever

Author:
lafunkyjazz
Posted:
di, 01/20/2009 - 17:11
Het spijt me ten eerste als ik dit topic verkeerd zet.

Zo ongeveer 2 maanden geleden heb ik in een conflict situatie op mijn werk (ik werk met mensen met gedragsproblematiek) 3 kwart van mijn voortand verloren.
Na een wortelkanaalbehandeling en een tijdelijk kroontje is er besloten om een definitieve kroon op te zetten. Dit werd allen vergoed door de verzekering van mijn werkgever.
Nu kwam ik daar met de vraag als de kroon het begeefd, wat dan? Wie betaald? Aangezien ik een perfect gebit had, en nu met een kroon in één van mijn voortanden zit. Ik ben 21, en deze kroon gaat niet mijn leven mee.
Nu zegt mijn werkgever dat ze dit niet vergoeden aangezien het dan niet de schuld is van mijn werkgever als de kroon het begeefd.

Ik had geen kroon gehad, als deze situatie niet had plaats gevonden.

Dus hoe lang gaat een kroon gemiddeld mee, dan kan ik dit als argument gebruiken, aangezien ik niet van plan ben over 10 jaar €700,- uit mijn eigen zak te gaan betalen.

Bedankt!
TechniekerJeetje

Als een kroon goed gemaakt is, dan moet ie toch echt wel 15 jaar mee kunnen gaan. Mits natuurlijk wel een goede mondhygiene in acht wordt gehouden.
Bij ons op het lab heb ik wel eens mensen gehad die al 30 jaar een kroon hadden en die nog steeds goed funtioneerde! Enige nadeel van een kroon op lange termijn vind ik persoonlijk wel dat de rest van het gebit (kan) verkleuren en de kroon dat niet mee doet! Dus na 30 jaar is de gemiddelde kroon wel wat lichter als de rest van het gebit....

Groet en zo
JanJaap
di, 01/20/2009 - 19:39 Permalink
vV

je moet echt uitgaan van een vervanging per 15 jaar. en een inflatiecorrectie erop loslaten. Beetje jurist weet wel hoe dat berekend moet worden. Oftewel: letselschade claimen. Totale schade wordt dan zomaar nog een kroon of 3 erbij zeg maar 1500,- excl inflatiefactor. Dat een kroon geen 30 jaar meegaat is weldegelijk het probleem van de werkgever zijn verzekering, want je begon zonder.
di, 01/20/2009 - 20:21 Permalink
Spiegeltje

Dat een kroon geen 30 jaar meegaat is weldegelijk het probleem van de werkgever zijn verzekering

Mee eens. Maar er zijn ook wel situaties denkbaar waarin de werkgever niet opdraait voor de schade, bijvoorbeeld als sprake is van ' doorbroken causaliteit '. Juridisch advies inwinnen is verstandig. Of anders eens informeren op een juridisch forum, want dit soort dingen is niet specifiek voor tandheelkunde.
di, 01/20/2009 - 23:03 Permalink