Het spijt me ten eerste als ik dit topic verkeerd zet.
Zo ongeveer 2 maanden geleden heb ik in een conflict situatie op mijn werk (ik werk met mensen met gedragsproblematiek) 3 kwart van mijn voortand verloren.
Na een wortelkanaalbehandeling en een tijdelijk kroontje is er besloten om een definitieve kroon op te zetten. Dit werd allen vergoed door de verzekering van mijn werkgever.
Nu kwam ik daar met de vraag als de kroon het begeefd, wat dan? Wie betaald? Aangezien ik een perfect gebit had, en nu met een kroon in één van mijn voortanden zit. Ik ben 21, en deze kroon gaat niet mijn leven mee.
Nu zegt mijn werkgever dat ze dit niet vergoeden aangezien het dan niet de schuld is van mijn werkgever als de kroon het begeefd.
Ik had geen kroon gehad, als deze situatie niet had plaats gevonden.
Dus hoe lang gaat een kroon gemiddeld mee, dan kan ik dit als argument gebruiken, aangezien ik niet van plan ben over 10 jaar €700,- uit mijn eigen zak te gaan betalen.
Bedankt!
Zo ongeveer 2 maanden geleden heb ik in een conflict situatie op mijn werk (ik werk met mensen met gedragsproblematiek) 3 kwart van mijn voortand verloren.
Na een wortelkanaalbehandeling en een tijdelijk kroontje is er besloten om een definitieve kroon op te zetten. Dit werd allen vergoed door de verzekering van mijn werkgever.
Nu kwam ik daar met de vraag als de kroon het begeefd, wat dan? Wie betaald? Aangezien ik een perfect gebit had, en nu met een kroon in één van mijn voortanden zit. Ik ben 21, en deze kroon gaat niet mijn leven mee.
Nu zegt mijn werkgever dat ze dit niet vergoeden aangezien het dan niet de schuld is van mijn werkgever als de kroon het begeefd.
Ik had geen kroon gehad, als deze situatie niet had plaats gevonden.
Dus hoe lang gaat een kroon gemiddeld mee, dan kan ik dit als argument gebruiken, aangezien ik niet van plan ben over 10 jaar €700,- uit mijn eigen zak te gaan betalen.
Bedankt!
Re: Hoelang gaan kronen mee? > Probleem verzekering werkgever
Bij ons op het lab heb ik wel eens mensen gehad die al 30 jaar een kroon hadden en die nog steeds goed funtioneerde! Enige nadeel van een kroon op lange termijn vind ik persoonlijk wel dat de rest van het gebit (kan) verkleuren en de kroon dat niet mee doet! Dus na 30 jaar is de gemiddelde kroon wel wat lichter als de rest van het gebit....
Groet en zo
JanJaap
Mee eens. Maar er zijn ook wel situaties denkbaar waarin de werkgever niet opdraait voor de schade, bijvoorbeeld als sprake is van ' doorbroken causaliteit '. Juridisch advies inwinnen is verstandig. Of anders eens informeren op een juridisch forum, want dit soort dingen is niet specifiek voor tandheelkunde.
het is mij wel duidelijk dat ik hier niet mee akkoord ga. Een aangetekende brief gaat de deur uit.