Ik heb een wortelkanaalbehandeling gehad maar de verdovingen sloegen niet aan. in totaal ben ik 14 keer geprikt.
Nu een week later is het verdoofde gevoel aan de rechterzijde niet weg.
Na een bezoek aan de tandarts vandaag blijkt dat hij de zenuw heeft geraakt.
Hebben meer mensen hier ervaring mee? Ik heb last bij het drinken uit een glas omdat ik niet voel dat ik hem tegen mijn mond hou.
Nu een week later is het verdoofde gevoel aan de rechterzijde niet weg.
Na een bezoek aan de tandarts vandaag blijkt dat hij de zenuw heeft geraakt.
Hebben meer mensen hier ervaring mee? Ik heb last bij het drinken uit een glas omdat ik niet voel dat ik hem tegen mijn mond hou.
Re: Verdoofde kin en lip na wortelkanaalbehandeling
Zelf denk ik dat het vanzelf over gaat, die verdovingen werken op een bepaald moment toch ook weer uit?
Bij de kaakchirurg is ook bij mij een zenuw geraakt en ik ondervind hier na 6 weken nog steeds grote hinder van; oa een droge mond aan de linkerzijde na verw.3.8.
Hierdoor heb ik nu ook een vieze smaak in mijn mond.
Met in principe bedoelde ik eigenlijk dat dit over het algemeen wel goed herstelt, en dan wel in de loop van enkele weken tot circa 3 maanden, soms duurt het nog wel eens iets langer, na 6 maanden verwacht je geen verder herstel meer. Heel soms herstelt het zich dus niet of maar gedeeltelijk (zoals bij mijzelf ook het geval is).
De problemen die jij beschrijft is een letsel van de n. lingualis dan heb je het over heel andere hinder nog weer dan bij de n.alveolaris, dat is alleen het gevoel wat aan een kant ontbreekt. Het is hoe dan ook een heel vervelende complicatie een zenuwletsel, maar wat jij beschrijft is wel heel erg naar.
Groet en sterkte, Hermina
Ondertussen groeit de harde bult onder de kies die behandelt is voor een wortelkanaalbehandeling verder.
Deze doet pijn. Als ik op een bepaald deel druk dan voel ik een tinteling naar mijn kin gaan.
Ik wil hiervoor niet weer naar de tandarts.
Maar als er bij die kies een flinke, pijnlijke, bult zit is het redelijk normaal als je toch even de tandarts naar die bult laat kijken.
Dus ik wacht even tot er iets veranderd.