Ik ben vorig jaar verhuisd en mijn nieuwe tandarts wil elke twee jaar foto's maken.
Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt en ik zie zelf het nut er niet van in.
In deze regio komt het kennelijk vaker voor. Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Is het zinvol om zonder directe aanleiding foto's te laten maken en zo ja, waarom?
Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt en ik zie zelf het nut er niet van in.
In deze regio komt het kennelijk vaker voor. Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Is het zinvol om zonder directe aanleiding foto's te laten maken en zo ja, waarom?
Re: Elke twee jaar foto's maken?
Hoe oud ben je? Hoeveel gaatjes heb je? Wat is je eet- en poetsgedrag? Ben je gezond en/of neem je medicatie?
Ik ben 38, neem geen medicijnen en ben verder gezond. Poets 2x per dag, floss 1 - 2 keer per week en gebruik af en toe Listerine. Ik heb de nodige vullingen, maar die zijn allemaal al wat ouder. Vorig jaar zijn alleen wat scherpe punten aan twee kiezen weggewerkt.
Wel ben ik begin dit jaar bevallen, het schijnt dat zwangerschap ook nogal invloed kan hebben op je gebit.
Hoe vaak wordt er op die foto's iets ontekt? Ik heb vroeger wel gehad dat een tandarts een gaatje zag, maar dat het nog te klein was om iets mee te doen (zonder foto's).
En in hoeverre kan een tandarts er bij als het tussen de tanden zit?
Daar waar je met floss en tandenstoker niet kunt komen, komen ook niet zo snel gaatjes, lijkt me.
Of wordt er op die foto's meer zichtbaar dan alleen gaatjes?
Ik dacht dus dat het een standaard was om elke 6 maanden zeker foto's te maken maar blijkbaar is dat niet zo.
Zo heb ik ook een beginnend gaatje dat "gestabiliseerd" is en op foto kun je dat telkens weer terug zien.. maar zolang ik het goed onderhoud blijft het hopelijk bij beginnend en hoeft er niet onnodig geboord te worden ;)