Tand groeit niet terug na trekken melktand.

Author:
Marcant
Posted:
wo, 05/13/2009 - 17:49
Dag allemaal,
Ik ben 16 en had nog 1 melktand, die veel later loszat dan de rest, een hoektand. Hij zat al een hele tijd los, maar niet genoeg om hem er zelf uit te trekken. Na een tijdje was ik het beu, die tand zat daar half los, maar kon er niet uit. Afspraak tandarts, tand laten uittrekken. Intussen is dit 2,5maand geleden, en ik zie door mijn tandvlees wel wat wit zitten van mijn nieuwe tand, maar hij komt er niet door. Hij zit nog steeds op dezelfde plek als toen mijn melktand net getrokken was. Ik vraag me nu af of die tand er vanzelf zal uitkomen nog, of dat er een ingreep ofzo nodig zal zijn??
Sabrientjuh

Ik denk dat ie vanzelf wel komt. Mijn dochter heeft dan niet haar hoekmelktand laten trekken maar het heeft echt maanden geduurd voordat haar hoektanden, zichtbaar, er eindelijk doorheen kwamen. En nu nog zijn ze niet helemaal volgroeid, ze zitten nog niet eens op de helft!
Geef het ff de tijd en anders moet je gewoon ff terug gaan naar je tandarts...

Groetjes Sabrina
vr, 05/15/2009 - 09:53 Permalink
Linda007

Ik heb dit ook gehad, alleen mijn tanden waren operatief eruit gehaald. Hierna kwamen de 'goede' tanden niet door. Volgens de kaakchirurg zat er littekenweefsel en kon daarom de nieuwe tand niet doorkomen. Ik zou dit moeten laten 'open snijden' maar omdat ik panisch ben voor alles wat scherp is hebben ze dit onder narcose gedaan. Hierna kwam het wel door. Ik was toen overigens iets van 10 jaar. Misschien dat er bij jou ook littekenweefsel zit?
di, 05/19/2009 - 11:22 Permalink
Marcant

Woensdagnamiddag dus 'geopereerd'. Bleek dat de tand compleet scheef zat en in het gehemelte groeide. De dokter maakte een snee in m'n gehemelte, 'trok' de tand naar de juiste plek en heeft er achteraan een blokje op geplakt, om binnenkort te combineren met een beugel en zo de tand naar beneden te trekken. Nadien werd de complete wonde gehecht en bedekt met een soort pasta. Bedankt voor de reacties!

Nu heb ik eigenlijk nog een andere vraag. Woensdagnamiddag had ik enorm veel pijn na de ingreep, dan heb ik een pijnstiller (Ibuprofen EG 600mg) genomen en de pijn ging weg. Sindsdien heb ik geen meer genomen en heb ik ook geen pijn meer. Na iedere maaltijd moet ik wel spoelen met PerioAid(alcoholvrij). Op het blad dat ik meekreeg stond dak ik tot 3 dagen erna niet mag roken om bloedingen te vermijden, maar vanaf een dag na de ingreep mocht ik wel weer normaal eten.

Vanavond (dus een goeie 2.5 dag na de ingreep), is er een feestje. Ik vraag me af of ik dan alcohol bevattende dranken mag nuttigen? Kan dit kwaad voor de wonde(die weliswaar bedekt is met een 'pasta'). Er stond niets over alcohol bij de 'tips' na de ingreep, maar ik wil toch zeker zijn!

Alvast bedankt!
vr, 07/10/2009 - 11:54 Permalink