Dag allemaal,
Ik ben 16 en had nog 1 melktand, die veel later loszat dan de rest, een hoektand. Hij zat al een hele tijd los, maar niet genoeg om hem er zelf uit te trekken. Na een tijdje was ik het beu, die tand zat daar half los, maar kon er niet uit. Afspraak tandarts, tand laten uittrekken. Intussen is dit 2,5maand geleden, en ik zie door mijn tandvlees wel wat wit zitten van mijn nieuwe tand, maar hij komt er niet door. Hij zit nog steeds op dezelfde plek als toen mijn melktand net getrokken was. Ik vraag me nu af of die tand er vanzelf zal uitkomen nog, of dat er een ingreep ofzo nodig zal zijn??
Ik ben 16 en had nog 1 melktand, die veel later loszat dan de rest, een hoektand. Hij zat al een hele tijd los, maar niet genoeg om hem er zelf uit te trekken. Na een tijdje was ik het beu, die tand zat daar half los, maar kon er niet uit. Afspraak tandarts, tand laten uittrekken. Intussen is dit 2,5maand geleden, en ik zie door mijn tandvlees wel wat wit zitten van mijn nieuwe tand, maar hij komt er niet door. Hij zit nog steeds op dezelfde plek als toen mijn melktand net getrokken was. Ik vraag me nu af of die tand er vanzelf zal uitkomen nog, of dat er een ingreep ofzo nodig zal zijn??
Re: Tand groeit niet terug na trekken melktand.
Geef het ff de tijd en anders moet je gewoon ff terug gaan naar je tandarts...
Groetjes Sabrina
Marcant is 16 jaar. Dan moet je niet gaan zitten wachten zonder dat een expert ernaar gekeken heeft.
Nu ligt de tand redelijk vrij en is er makkelijker iets aan te doen denk ik (ben geen descundigen maar heb wel ervaring met 2 melkhoektanden trekken en alles er om heen! )
Nu heb ik eigenlijk nog een andere vraag. Woensdagnamiddag had ik enorm veel pijn na de ingreep, dan heb ik een pijnstiller (Ibuprofen EG 600mg) genomen en de pijn ging weg. Sindsdien heb ik geen meer genomen en heb ik ook geen pijn meer. Na iedere maaltijd moet ik wel spoelen met PerioAid(alcoholvrij). Op het blad dat ik meekreeg stond dak ik tot 3 dagen erna niet mag roken om bloedingen te vermijden, maar vanaf een dag na de ingreep mocht ik wel weer normaal eten.
Vanavond (dus een goeie 2.5 dag na de ingreep), is er een feestje. Ik vraag me af of ik dan alcohol bevattende dranken mag nuttigen? Kan dit kwaad voor de wonde(die weliswaar bedekt is met een 'pasta'). Er stond niets over alcohol bij de 'tips' na de ingreep, maar ik wil toch zeker zijn!
Alvast bedankt!
Dus het kan geen kwaad om 2.5 dagen na de ingreep, een glas of 2/3 bier te drinken?
Ja het gaat idd wel goed, alleen die harde 'pasta' in m'n mond is wat onsmakelijk bij het eten, maar ja, als het dat maar is!