mag de tandarts dit declareren?

Author:
Chokotoff
Posted:
vr, 07/10/2009 - 13:21
Hallo,

mijn beugel is er gisteren uitgegaan :D
Ben heel erg blij maar schrok van de factuur...
ze hebben boven en onder van hoektand tot hoektand een spalk geplaatst.

Nu hebben ze dit als volgt berekend:

12 x V11 (1 vlaks composiet)
12x V20 (etstechniek)
6x T95 = € 123,00 (spalken element 6 verb.)
1 x D42

komt neer op 550,40

is dit normaal? Een spalkje zit toch gewoon bij de beugelprijs in?
mecánico para …

ik zou het 'm voor leggen. kijk of je rekent de vulling, wat ik een tikkeltje vreemd vind gelet op het afsluiten van de orthodontie. de reden is retentie, het is apparatuur, argument om het niet bijiedereen te doen en daardoor niet in het tarief te hebben vind ik appart, want elke patient kan andere apparatuur hebben. Nu heb je een afsluitend deel, iets meer werk dan de voorgaande controles en bijstellings acties en dan moet er ineens diep in de buidel worden getats. Ik vind dat te ver gaan. Kan me voor stellen dat je het declareert bij een patient die na jaren een nieuwe draad laat maken, maar nu?? Nu sorry, ik zeg behandelmaand evt de materiaal kosten, maar een orthodontische behandeling afsluiten met 12 vullingen en ook nog spalken per verbinding? Kan gewoon niet.
En dan ben ik eigenlijk benieuwd heo een orthodontist dit declareert, want ik redeneer alleen vanuit de tandartspraktijk.
Dus wacht een evt. antwoord op die vraag even af hier of vraag de zorgverzekeraar/adviserend tandarts om hulp. Die weet wat doorgaans wordt gedeclareerd en kan ook intermediair zijn want zijn belang is de kosten voor jou laag te houden.
za, 07/11/2009 - 21:03 Permalink
Chokotoff

Bedankt voor uw antwoord. Ik ben gelukkig niet de enige die het raar vind.
Wat zouden normaal gesproken de codes dan zijn voor een spalk boven en onder?

Ben even een weekend weggeweest en ga er morgen achteraan bellen, dan weet ik even hoe en wat. Ook ga ik de verzekering even bellen.
Alvast bedankt.
di, 07/14/2009 - 18:48 Permalink