Hallo,
Bij mijn dochter van 16 werden de kiezen geseald. Prima, niets mis mee maar nu krijg ik de rekening en tot mijn verbazing zijn er 16 elementen geseald, namelijk elementnrs: 14, 15, 16, 17, 24, 25, 26., 27, 34, 35, 36, 37, 44, 45, 46, en 47.
Dat zijn er veel meer dan ik had verwacht. Klopt dit, wordt dat meer gedaan?
Groet, Isis
Bij mijn dochter van 16 werden de kiezen geseald. Prima, niets mis mee maar nu krijg ik de rekening en tot mijn verbazing zijn er 16 elementen geseald, namelijk elementnrs: 14, 15, 16, 17, 24, 25, 26., 27, 34, 35, 36, 37, 44, 45, 46, en 47.
Dat zijn er veel meer dan ik had verwacht. Klopt dit, wordt dat meer gedaan?
Groet, Isis
Re: Worden ook tanden geseald of alleen kiezen?
Wat me verbaasde was dat er zoveel geseald is, en dat het gedeclareerd kan worden weet ik, daar zit het em ook niet in. Of het ook nodig is kan ik ook niet beoordelen, ik ben geen tandarts en ik ken de standaard procedures niet.
Van erosie is geen sprake, ze is pas 16 en haar gebit is in prima staat.
Ik vond het voor een beetje sealen een pittige rekening, vandaar mijn vraag.
Maar bedankt!
Groet, Isis
Kijk.. daarom ben ík nou een leek en stel ik hier de vraag.. want dat wist ik dus niet.
Heb er van de tandarts niets over gehoord trouwens, ik mag aannemen dat als daar wel sprake van zou zijn, ik dat te horen krijg..
Groet, Isis
Wat ik me alleen afvraag is of het wel een doelmatige handeling is. Ik heb altijd begrepen dat sealings bedoeld zijn om diepe groeven in net doorgekomen elementen af te sluiten. Op Wikipedia (ik weet het, dat is nooit officieel) staat het volgende:
Nu is dit kind 16 jaar. Het lijkt mij dat de elementen al een tijdje zijn doorgekomen. Is de tandarts dan niet veel te laat. Of kunnen kiezen vaker dan 1 keer geseald worden.
Kan ook zijn dat er wellicht sprake was van een nieuwe tandarts, en dat de oude niet geseald had (zie ik regelmatig langskomen, ook met een duidelijke indicatie voor sealen).
kan zijn dat er inderdaad misschien kleinere dingen zichtbaar wo4rden en dat de tandarts die eerst van mening was dat sealen niet nodig was van fedachten is veranderd.
kan van alles aan ten grondslag liggen, is allemaal niet zo zwart -wit .
EN "'een beetje sealen"" bestaat niet., lijkt misschien niet veel voor te stellen, maar je moet er echt wel even goed de aandacht bij hebben.