Sinds een aantal dagen heb ik kiespijn (re.boven) maar vandaag neemt de pijn toe.
De kies, of liever de kroon, is pijnlijk bij kauwen maar ook bij aanraken/duwen met m'n tong.
M'n verhemelte is niet alleen flink pijnlijk maar ook dik.....aan de buitenkant is de wang ook wat opgezet.
Vanmiddag de tandarts gebeld, ik kan pas a.s. woensdag terecht en event. moest ik de weekend ta. maar bellen. Verder kreeg ik advies om goede pijnstilling te nemen (ibuprofen) en spoelen met superol.
Ik maak me serieus zorgen of ik het weekend wel goed door zal komen. Ik heb nu al buikpijn omdat ik mezelf vanalles zit voor te stellen :(
Wat staat me te wachten; kan de kroon er zo afgewipt worden? (hij zit er al zeker 15 jaar op)....., kan het verhemelte open barsten zodat de pus eruit kan? (want zwelling betekent ontsteking, toch?)
Wie kan me meer vertellen?
Alvast dank daarvoor!
De kies, of liever de kroon, is pijnlijk bij kauwen maar ook bij aanraken/duwen met m'n tong.
M'n verhemelte is niet alleen flink pijnlijk maar ook dik.....aan de buitenkant is de wang ook wat opgezet.
Vanmiddag de tandarts gebeld, ik kan pas a.s. woensdag terecht en event. moest ik de weekend ta. maar bellen. Verder kreeg ik advies om goede pijnstilling te nemen (ibuprofen) en spoelen met superol.
Ik maak me serieus zorgen of ik het weekend wel goed door zal komen. Ik heb nu al buikpijn omdat ik mezelf vanalles zit voor te stellen :(
Wat staat me te wachten; kan de kroon er zo afgewipt worden? (hij zit er al zeker 15 jaar op)....., kan het verhemelte open barsten zodat de pus eruit kan? (want zwelling betekent ontsteking, toch?)
Wie kan me meer vertellen?
Alvast dank daarvoor!
Re: ontsteking onder de kroon?
Een zwelling knapt niet vaak vanzelf open, daar hoef je niet bang voor te zijn. Mocht ie wel knappen, dan is het ook geen ramp.
Ik kan nu m'n kaken wel op elkaar doen, dat is dus minder pijnlijk, maar de zwelling aan het verhemelte is groter en nog steeds pijnlijk.
Ik eet alleen aan de li.kant en heel kleine hapjes....is wel goed voor de lijn 8)
Verder klopt het minder dan gisteravond en ik voel me niet koortsig ofzo, dus wachten tot woensdag is wel te doen denk ik, anders ben ik de eerste die ze maandagchtend weer aan de lijn hebben. :x
Is dat reden tot een versnelde ongreep?......pijn blijft hetzelfde, maar ik onderdruk dat ook consequent met ibuprofen 400mg a 5u.
En spoelen met superol doe ik ook 4-6x p/dag.
Ik ben erg bang voor wat me te wachten staat en hoop nog steeds dat dit alles met een sisser gaat aflopen; zwelling en pijn weg en dan in rustige fase behandelen, dus wkb. Of is dat 'n irreele hersenspinsel?
De afspraak bij kaakch. is al gemaakt voor begin nov.,....hoop dat de kies rustig blijft tot die tijd.
Een vraag voor de deskundigen alhier; is een 2e apexresectie voor eenzelfde kies iets byzonders? En is er een grotere kans dat de kies verloren gaat? (weet niet of 't relevant is; het gaat om nr 16)
Alvast dank!