Beste lezers,
vanaf welke leeftijd kunnen kleine kinderen tandsteen hebben? En het gebruikt van een Cofferdam voor sealen bij een kind van 7.. wat is jullie mening daarover?
mvg
vanaf welke leeftijd kunnen kleine kinderen tandsteen hebben? En het gebruikt van een Cofferdam voor sealen bij een kind van 7.. wat is jullie mening daarover?
mvg
Re: tandsteen van af welke leeftijd?
En cofferdam bij een 7 jarige..........als het moet moet het, maar ik deed het met een assistente en een goede wattenwisseltruuk. maar cofferdam is niet fout ofzo.
Maar ik begrijp dat je problemen hebt met de manier van declareren?
Tandsteen komt meestal voor bij de wat oudere kinderen en volwassenen omdat hun speeksel anders is samengesteld. Bij peuters en kleuters komt het weinig voor.
En stel dat een kind van drie tandsteen heeft, is het dan normaal dat dat iedere controle terugkomt. Ik kan me voorstellen dat na drie levensjaren er tandsteen aanwezig is. Maar ik kan het me niet voorstellen dat dat in een half jaar tijd zo aangekoekt is dat dat dan weer verwijderd moet worden. Daar komt bij dat de nieuwe tandarts het niet aantreft..
Of u de zware weg van tuchtrecht in wilt gaan is uw eigen keuze, ik zou er niet voor kiezen want u schiet er weinig mee op, als u al in het gelijk wordt gesteld. Gewoon wegwezen dus.
helaas het MT is er al mee bezig. Maar nav iets anders. Nu krijg ik de gehele declaratiehistorie onder mijn neus, (dat heeft de tandarts ook in moeten sturen) met de vraag van het MT hierop commentaar te geven. Vandaar..
Als dit niet 1x een verschrijving is maar stelselmatig gaat dit (moet het gaan in ieder geval) veel verder dan de tuchtraad.
Laat ook de nieuwe tandarts een verslag maken van wat hij aantreft. Als er geseald is moeten die aanwezig zijn, al helemaal als dat onder cofferdam gedaan is, dan is er geen enkele reden waarom ze niet goed zouden blijven zitten namelijk.
Onder het motto: declareer wat je doet, doe wat je declareert. en dan heb je heel aardige verdienste, geen reden om dan van alles op te schrijven wat niet gebeurt is. dat is gewoon idd fraude.
Had een tijd geleden een discussie met een patient die het belachelijk vond dat ik een c11 declareerde n.a.v. eerste bezoek en onderzoek 3 jarige.. ze was niet eens in de stoel geweest... nee dat klopt heb bij kind gekeken wat bij de moeder op schoot zat... en eea doorgesproken, want er was mn over mh wel wat te bespreken... Maar goed dat is weer off topic..
of ze iets leuk vinden is niet relevant. als het nodig is doe je het. Het is namelijk geen vraag of je de regie bij de patiënt moet leggen
Is dat zo of hoop je dat alleen maar? Want ik ken zuigelingen met een dikke kalklaag, kindjes van 5 met aanslag alsof ze al eeuwen roken en van 7 met stevige randen tandsteen door de wisseling. En het is eerder regel dan uitzondering dat er plaque/tandsteen zit waar de tong tegen aan ligt
En het wordt gewoon geteld.
Zo ook een 1e bezoek van een heel jong patientje.
ik zou het wel doen...............gewoon omdat dit soort droeve figuren de pest zijn voor ons imitsj
N.B. Voor een schadevergoeding moet je i.i.g. niet bij de tuchtrechter zijn. Kan wel de volgende stap zijn natuurlijk als je gelijk krijgt.