Hoi,
Ik heb sinds gisteren een pijnlijke bult in mijn gehemelte. Iets links van het midden.
Nu doet vandaag ineens mijn tandvlees of kiezen ook pijn aan die kant. (ik schiojn gevoelig tandvlees te hebben)
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Ik probeer een afspraak te maken bij de tandarts, maar weet niet op welke termijn dat gaat lukken.
Het doet echt zeer en niet bij warm en koud.
Ingrid
Ik heb sinds gisteren een pijnlijke bult in mijn gehemelte. Iets links van het midden.
Nu doet vandaag ineens mijn tandvlees of kiezen ook pijn aan die kant. (ik schiojn gevoelig tandvlees te hebben)
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Ik probeer een afspraak te maken bij de tandarts, maar weet niet op welke termijn dat gaat lukken.
Het doet echt zeer en niet bij warm en koud.
Ingrid
Re: Pijnlijke bult gehemelte en pijn kies
De tandarts is helaas op vakantie. Kan pas 3 maart terecht.
(we zitten in de schuldsanering)
ik heb nu ibuprofen 600 en paracetamol 500 helpt wel goed.
Die bult hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn, maar een fotootje kan geen kwaad denk ik.
Kunnen deze klachten ook komen doordat mijn tanden aan het schuiven zijn en/of doordat de kies misschien wat groter uitgevallen is? Of is een wortelkanaalbehandeling onvermijdelijk?
wat was de diagnose van de huisarts? want die schrijft toch ook geen AB voor zonder te weten wat de oorzaak is?
nb, kan ook een speekselsteen zijn die zo'n pijn geeft, alleen dan is de kans op klachten in je verhemelte weer niet voor de handliggend. as geheel klinkt het als een stervende zenuw, dus wkb starten.
Het rare is dat ik in het begin en nu ook enigszins, pijn aan hoektand en kies in de onderkaak heb, ( tegenover de pijnlijke tanden en kiezen in de bovenkaak).