Bijwerking van glasionomeer

Author:
cornver
Posted:
ma, 05/31/2010 - 14:41
:-?

Beste mensen,

In hoeverre kan iemand het liefst een deskundige mij alg.en bijzondere
informatie verstrekken over de bijwerking van het vulmateriaal
glasionomeer.
Ik heb nl. sinds kort hevige pijnklachten, die wisselend zijn dus afnemen en vervolgens weer toenemen.

MET dank voor het antwoord.

cornver
cornver

Ik heb kiespijn.Ik bezoek de tandarts. De tandarts constateert geen gaatje.
Ik geef aan dat een bepaald puntje op de kies erg pijnlijk is.
De arts drukt vervolgens op de gehele kies en ik geef aan waar de pijn zit.
De arts verwijdert het puntje dmv bijschaven.
De pijn is weg.
Dit vind plaats op een donderdag morgen.
Tegen 4 a 5 uur komt de pijn weer terug ik bel de praktijk, bericht gaat u maar naar de
waarnemer tel.no etc.Ik bel de waarnemer ik heb inmiddels een kaakontsteking- vrijdag- het volgende afgedraaide bandje
alleen voor spoedgevallen kunt u nr. bla bla bellen U wordt verzocht contant te betalen indicatie 150 euro.
OP ZATERDAG GA IK NAAR EEN INMIDDELS ANDERE WAARNEMER MET HETZELFDE BLA BLA VERHAAL
Ik vraag de tandarts eerst of hij wil trekken vanwege de kies die de pijn veroorzaakt.
HIJ vraaGT OF DE TANDARTS EEN RONTGENFOTO HEEFT GENOMEN. ANTWOORD NEE
De r.wordt genomen en hij constateert een wortelpuntonsteking.
Ik kies niet voor een wortelkanaalbehandeling omdat mij niet duidelijk is wat de oorzaak is van de hevige pijnklachten.
De kies wordt niet getrokken ivm het feit dat het zeer ontstoken is, en een bezoek aan de kaakchirurg raaDT HIJ IN HET
WEEKEND AF, omdaT JE EERST VOLLEDIG VERBOUWT MOET ZIJN alvorens je geholpen wordt.
LANG LEVE DE GEZONDHEIDSZORG MET NAME DE KAAKCHIRURGEN.
IK STUUR U DE FOTO ,
U VRAAGT OM EEN GAATJE ER IS ECHT GEEN GAT dan wel gaatje TE zien in de betreffende kies[attachment=0]forumj.jpg[/attachment]
di, 06/01/2010 - 06:59 Permalink
vV

nee wel een diepe vulling die eigenlijk al in de zenuw zit, die daardoor is afgestorven. daadwerkelijk zenuw ontsteking, dus wortelkanaalbehandeling noodzakelijk, of trekken idd als u het geld er niet voor (over) hebt. over wat er mis is in de andere tanden op de foto heb ik het dan nog niet eens. En geen verwijt naar de kaakchirurg aub, die kan hier niets mee.
di, 06/01/2010 - 08:06 Permalink
cornver

Met belangstelling heb ik uw antwoord bekeken u suggereert dat er iets mis is met de overige tanden in de zin
over wat er mis is in de andere tanden op de foto heb ik het dan nog niet eens. En geen verwijt naar de kaakchirurg aub, die kan hier niets mee.
Wat suggereert u nu feitelijk, wie zegt dat ik de kaakchirurg iets verwijt.

Wellicht is een feitelijk antwoord meer op zijn plaats dan een suggestief antwoord. :smt001

Groetend
cornver
di, 06/01/2010 - 13:06 Permalink
mecánico para …

die kies is dood of dood aan het gaan. heeft niets met bijwerkingen te maken, is gewoon de grootte/diepte van de vulling die dat uiteindelijk gaat verzorgen. niets suggestiefs, niets feitelijks niets onduidelijks. komen en gaan van klachten is een niet terugte draaien ontsteking als het spontane klachten zijn. worteklkanaalbehandeling doen of eruit halen, alternatieven zijn er niet. En het heeft niets met GIC te maken
di, 06/01/2010 - 13:31 Permalink
vV

omdaT JE EERST VOLLEDIG VERBOUWT MOET ZIJN alvorens je geholpen wordt.
LANG LEVE DE GEZONDHEIDSZORG MET NAME DE KAAKCHIRURGEN.
wat bedoelt u hier dan mee??

Ik denk dat ik neit feitelijker kan zijn, en zeker niet suggestief. Uw vraag is afdoende beantwoord lijkt mij, door 2 verschillende onafhankelijke tandartsen. klip en klaar.
di, 06/01/2010 - 15:21 Permalink
mecánico para …

foto: grote kies: superdiep, wortel niet zuiver op de graat
kleine kies naast "ruimte" : vulling met vaag donkere vlek eronder en in de wortel een deukje wat wortelcaries maar ook slijtage door poetsen kan zijn
meest linker element: vulling met lekkage of iets anders wat er niet hoort te zitten.

je verhaal overklachten beschreven: komend en gaand, stekend en bij minder belasting na afronden: minder pijn

ik denk echt dat ie dood aan het gaan is gelet op de grootte van de vulling. overbelast door kauwkrachten kan ook, maar dat levert een ander klachtenpatroon op.
di, 06/01/2010 - 15:57 Permalink
vV

Mijn bericht blijkbaar heeft u het e.e.a niet goed gelezen is selectief weggehaald. waardoor het e.e.a. vertekent wordt
weergegeven.
Groetend.
""de onafhankelijke""?
Discussie gesloten

dat bepaal ik zelf wel...
de tekst is nog integraal aanwezig, niets is derhalve uit verband gerukt maar gewoon zo na te lezen, en u geeft geen antwoord op mijn vraag...

en met onafhankelijk bedoel ik dat 2 verschillende tandartsen, onafhankelijk van elkaar, hetzelfde antwoord geven. U begrijpt mij niet geloof ik, of u wilt mij niet begrijpen. of ik geef niet het antwoord wat u wilt horen.
di, 06/01/2010 - 16:08 Permalink