Hoi iedereen,
Mijn tandarts zei dat ik waarschijnlijk een wortelkanaalbehandeling nodig heb maar omdat ik nogal kleinzeerig (bij een tweevlaksvulling zonder verdoving lig ik al te dansen op de stoel) ben en daarom heel bang vroeg ik me af wat er kan worden gedaan als de tand open ligt maar je niet verder kan van de pijn. Ergens las ik dat er dan een medicijn in de kies kan worden gedaan die de wortel dood is dit nu zo of is dat gewoon een droom?
Hubert
Mijn tandarts zei dat ik waarschijnlijk een wortelkanaalbehandeling nodig heb maar omdat ik nogal kleinzeerig (bij een tweevlaksvulling zonder verdoving lig ik al te dansen op de stoel) ben en daarom heel bang vroeg ik me af wat er kan worden gedaan als de tand open ligt maar je niet verder kan van de pijn. Ergens las ik dat er dan een medicijn in de kies kan worden gedaan die de wortel dood is dit nu zo of is dat gewoon een droom?
Hubert
Re: wat kan als wortelkanaalbehandeling te pijnlijk is
Maar het is gewoon zeer goed te verdoven. Daarnaast: is het nodig omdat een gat diep zit (dan gewoon dus goed verdoven, en echt tijd nemen hem in te laten werken), of omdat de zenuw dood is? (dan was het ook niet ""wellicht"" nodig, maar gewoon 100% zeker).
Dus gewoon even overleggen dat u iets eerder komt om de verdoving vast te zetten, kan de tandarts in de tijd dat die inwerkt iets nuttigs doen, bv een andere patient helpen.
Maar anders is er toch nog intrapulpale anesthesie (verdoving in de pulpakamer)? Zou vrijwel altijd afdoende zijn (is helaas wel heel even pijnlijk).
Vriendelijke groeten,
Hubert
Heb je je tandarts verteld dat je autistisch bent en wat tijdens een behandeling belangrijk is voor jou, dat hij of zij rustig aan doet bijvoorbeeld?
Bij autisme worden overigens (ook?) verhoogde waarden van serotonine gevonden (hyperserotonemia).
Groeten,
Hubert
Ik heb nu zoiets van: wat zegt de eigen tandarts ervan, is die op de hoogte van de wensen ed? En zo ja wat doet die ermee, zo nee waarom niet?
Ook voor een klein gaatje kun je een verdoving vragen, dan heb je niet alleen geen pijn, maar wordt de behandeling voor jou wellicht ook wat meer voorspelbaar, dwz dat je je geen zorgen hoeft te maken hoeveel pijn het gaat doen en of je dat aankunt.
Ik ben overigens geen tandarts.
Sorry dat ik mijn vraag niet in een keer stelde. Ja mijn tandarts is er van op de hoogte, en ik mag naar een angsttandarts. Verder dan een paar website's te hebben bekeken van zulke tandartsen heb ik niet. Weet niet trouwens wat u met TS bedoeld maar dat zal waarschijnlijk voor andere tandartsen wel duidelijk zijn, als het om mijn specifieke wensen gaat dan wil ik alleen dat mijn kies wordt behandeld en ik en de tandarts het uithouden tijdens de behandeling.
Dat ben jij! TS staat voor 'Topic Starter' , degene die het eerste bericht heeft geplaatst dus :D
ALs hij op de hoogte is, en eigenlijk alles al besproken, en je eigenlijk dus voor jezelf er al uit bent wat het gaat worden, begrijp ik je vraag hier niet helemaal.