Voortand boven laten slijpen

Author:
Kleiner
Posted:
zo, 10/03/2010 - 13:45
Hallo,

Sinds vorig jaar is, na het losraken van het draadje achter mijn tanden van de vroegere beugel, mijn voortand naar beneden gezakt. Mijn voortanden stonden mooi recht naast elkaar. Maar de ene is nu dus iets lager, 2mm(?). Het is niet veel, maar duidelijk te zien.
Ik vind dit echt niet mooi en durf amper te lachen, is het mogelijk om ze weer enigzins gelijk te laten vijlen?
Wat zijn de nadelen hiervan?
En wat zullen de kosten hier ongeveer voor zijn?

Groeten,
vV

kosten zal een consult zijn, net geen 20,-.. of je dat wilt is een tweede, want blijkbaar is er geen stabiliteit, en dan kan je gaan slijpen maar zal ie verder blijven zakken. Het spalkje zal dus ook hersteld moeten worden, of er moet een nachtbeugel gemaakt worden. Ik begrijp dat je door had dat het spalkje kapot gegaan /losgegaan is, maar er niets mee gedaan hebt?
di, 10/05/2010 - 21:07 Permalink
Kleiner

Het spalkje is achter weer vastgezet.
Het zou dus kunnen, dat wanneer ik het laat slijpen, ondanks dat mn spalkje weer vastzit, de tand toch weer kan zakken?
Is er een andere optie voor stabiliteit?
Het spalkje is trouwens wel vaker losgeraakt, maar nooit eerder is een tand ip deze manier verschoven.
Was er erg van geschrokken.

Bedankt voor't antwoord.

Groeten
wo, 10/06/2010 - 06:56 Permalink
Kleiner

Mijn excuses. Het draadje was losgeraakt; dit was zo rond de kerst geen plek bij de orthodontist.
In die tussen tijd, 1.5 week, is de tand gezakt. Daarna is het draadje weer vastgezet. Terwijl de tand naar beneden was gezakt.
Dit is door mij aangegeven, maar dan moest ik maar een nieuwe beugel nemen was het antwoord.

Groeten
wo, 10/06/2010 - 21:20 Permalink
vV

daar heb ik dan niets meer aan toe te voegen...Tand zakt niet verder blijkbaar met spalkje, is tenminste mijn conclusie. Jouw keuze wat te doen verder ermee. Ik snap de vraag dus eigenlijk niet zo goed, je hebt zelf toch al geconstateerd dat ie met spalkje los gezakt is, en met spalkje weer vast niet verder meer?
wo, 10/13/2010 - 21:18 Permalink