Tandvlees geirriteerd

Author:
Pakko
Posted:
za, 10/16/2010 - 19:44
Hallo!

mijn tandvlees is echt zwaar geirriteerd de oorzaak hoe ik niet te weten want zo ver was ik al :P maar ik ben benieuwd wat ik er aan zou kunnen doen ik zal even het gevoel beschrijven:
het is namelijk een soort jeuk alsof ik iets tusse me tanden heb maar ik heb er al veel met flos tusse gezeten en er zit echt helemaal niks moet ik nou met dit na de tandarts gaan of weten jullie nog iets

alvast bedankt! :D
Lieneke

Wat dat je van de mondhygienist? Een jeukend gevoel hoor ik vaak bij patienten die een behoorlijke ontsteking hebben. Soms is er dan sprake van een bepaalde bacterie waarvoor je (in een later stadium) soms nog anti-biotica voor nodig hebt. Maar dan spreek ik puur uit ervaring.
zo, 10/17/2010 - 09:12 Permalink
RobMartin

Zelf heb ik bij geirriteerd tandvlees veel baat bij Salvia van dr Vogel. Ik druppel dat dan rechtstreeks op het tandvlees en laat het even zitten en met een schoonmaakborsteltje doe ik het ook tussen de kiezen en tanden.
Het kan wat prikkerig aanvoelen, hou daar rekening mee.
Vervolgens een klein beetje water nemen en ermee spoelen en doorslikken.
Ook gebruik ik dan Belladonna D6 van VSM, een homeopatische ontstekingsremmer. Na het poetsen is het ook goed te spoelen met een reinigings/ontsmettingsmiddel, even aan de tandarts of mondhygieniste vragen. Ik wens je veel sterkte
wo, 10/20/2010 - 22:17 Permalink
Lieneke

Ik wil er wel even opwijzen dat de werking van de genoemde producten niet bewezen is. Als je je er goed bijvoelt, gebruik het dan gerust, maar goed reinigen met borstel en interdentaal hulpmiddel blijft de absolute basis. Ook heb ik mijn vraagtekens bij ontstekingsremmers: wat doet een ontstekingsremmer precies? De doorbloeding neemt toe bij onsteking omdat dit een functie heeft: bacterien te lijf gaan. Ik vraag me of een ontstekingsremming deze doorbloeding verminderd....
do, 10/21/2010 - 11:26 Permalink
RobMartin

Ik geef onmiddellijk toe dat je het beste naar een mondhygieniste kunt gaan, zeker als er sprake is van een gegeneraliseerde gingivitis (algemene tandvleesontsteking). Het gebit goed laten reinigen (vooral de tandvleesranden). Gebruik van een correcte tandenborstel (eventueel electrisch) een goed tandpasta en mondspoelmiddel. Ik geef even aan waar ikzelf baat bij heb. Het is vaak zoeken voor je weet wat er aan de hand is, lees mijn topic klachten na apexresectie maar eens.
Succes
vr, 10/22/2010 - 20:44 Permalink