welke rustgever voor de nacht ivm klemmen

Author:
g1975
Posted:
di, 11/30/2010 - 21:37
aangezien ik veel pijn aan mijn gebit heb door kaakklemmen en ik in januari pas een bitje krijg wilde ik eens informeren wie er iets neemt om in de nacht wat te ontspannen en dan heb ik het over iets homeopatisch

wie heeft een tip voor me?
g1975

vv heb nog geen voorgeschiedenis wat het klemmen betreft, ik weet wel dat ik het al jaren doe, en heb dit jaar veel problemen met mijn tanden gehad, 2x apex onder volledige narcose ivm hardnekkige ontsteking, kiezen uiteindelijk toch getrokken, nu weer kiespijn aan een kies maar tandarts ziet niks op de foto, moet morgen foto's gaan laten maken om bijholte ontsteking uit te sluiten, als dat het niet is dan weer terug naar de tandarts

1 apex kies is nog gevoelig, maar niet pijnlijk, volgens de tandarts zit daar nog een kleine ontsteking ( apex in juli) zou volgens hem vanzelf weggaan, heeft tijd nodig zegt die, klopt dit?

het kan zijn dat ik zoveel ontstekingen heb door het klemmen, dus in januari krijg ik zo'n bitje, heb zelf al een ander kussen gekocht, probeer veel te doen voor een goede weerstand, want na een aantal kuren en narcoses is mijn weerstand 0

ben een jaar geleden bevallen , keizersnede en toen is het allemaal begonnen

tja wat een gedoe
wo, 12/01/2010 - 11:31 Permalink
vV

splint kan best hoor. Is zeer zeldzaam dat men dan harder gaat knarsen/klemmen. En als dan moet men zich afvragen of de indicatie of behandeling eromheen wel de correcte was.
Zoals gezegd: splint is in de eerste plaats ter bescherming van het gebit, in de 2e plaats heeft het bij veel mensen het extra effect dat men minder, minder hard of uiteindelijk niet meer knarst. Maar het is geen op zichzelf staande therapie.
do, 12/02/2010 - 10:12 Permalink
Doffstein

Knarsen KAN komen door stress maar de laatste literatuur laat zien dat het vooral vanuit het centrale zenuwstelsel gestuurd wordt. Eerder werd veel gedacht de manier waarom tanden en kiezen op elkaar komen de oorzaak kon zijn van knarsen maar het wetenschappelijk bewijs daarvoor is flinterdun. Misschien is een splint symptoombestrijding maar je spaart in ieder geval de rest van je gebit.
za, 12/11/2010 - 14:46 Permalink