Hallo,
Ik heb een wortelkanaalbehandeling gehad nav wortelpuntontsteking. Veel napijn gehad (daarover vraag gesteld in ander topic op dit forum). Ik heb met mn suffe hoofd natuurlijk "wortelpuntontsteking" gegoogeld en daarover zeer uiteenlopende verhalen gelezen. De een zegt dat een wortelpuntonsteking niet vanzelf geneest en altijd weer kan opvlammen - of operatief moet worden behandeld. Een ander zegt dat een wortelpuntontsteking wel vanzelf geneest (kan wel lang duren - ca 6 maanden). Weet iemand hoe dit zit?
groetjes,
Ik heb een wortelkanaalbehandeling gehad nav wortelpuntontsteking. Veel napijn gehad (daarover vraag gesteld in ander topic op dit forum). Ik heb met mn suffe hoofd natuurlijk "wortelpuntontsteking" gegoogeld en daarover zeer uiteenlopende verhalen gelezen. De een zegt dat een wortelpuntonsteking niet vanzelf geneest en altijd weer kan opvlammen - of operatief moet worden behandeld. Een ander zegt dat een wortelpuntontsteking wel vanzelf geneest (kan wel lang duren - ca 6 maanden). Weet iemand hoe dit zit?
groetjes,
Re: gaat een wortelpuntontsteking vanzelf over?
Wortelpuntontstekingen genezen meestal na een wortelkanaalbehandelingen, als het toch niet overgaat dan wordt er wel eens overwogen om het chirurgisch (dus van buiten) schoon te maken, maar dit wordt steeds minder gedaan. In principe ben je na een paar dagen al pijn vrij.
Ik lees je berichtje :roll: , en kom je even sterkte wensen, ik hoop dat je snel minder pijn hebt, en van de onsteking af bent Gerr
Groetjes Chuck :smt006
dank voor de info. Zit woensdag bij tandarts, dus zal eens extra navraag doen. Raakte een beetje in de war door de tegenstrijdige informatie op Internet.
En hi Chuck,
gelukkig ben ik weer pijnvrij (als ik voorzichtig kauw) - maar wie weet wat ze woensdag allemaal gaan uithalen (let op niet eruithalen!). Houd je op de hoogte!
groetjes,
Ik kom je voor morgen alvast heel veel sterkte wensen, ik hoop dat je een beetje kunt slapen
Groetjes, knuf Chuck :smt006
grappig - onze berichtjes hebben elkaar net gekruist. Zie wel op tegen morgen, maar zeker niet meer zo dat ik er niet van kan slapen. Die tijd ligt gelukkig achter me.
Las net dat je nog steeds geen last hebt van de extracties - dat is wel fijn hoor - kun jij ook lekker slapen zo!
groetjes,
Daarna af en toe vage klachten rondom dat gebied. En na 2 jaar helaas weer veel pijn bij die kies. Ik heb een wortelpuntbehandeling gehad. De kaakchirurg waarschuwde toen al dat hij de ontsteking wel weg kon halen maar dat deze ook weer terug kon komen. Maar ik heb dus wel 2 jaar met die wortelpuntontsteking rondgelopen. Die dus niet vanzelf wegging.
Helaas kreeg ik na 2 weken weer zoveel pijn dat ik heb gesmeekt om het ding eruit te laten halen. En dat is dus ook gebeurt. Nu ben ik eindelijk er vanaf.