pijn

Author:
mariska70
Posted:
do, 05/12/2011 - 18:57
Mijn tand naast me voortand is verkleurd, de tandarts zegt dat deze "dood" is.Enige tijd geleden had ik aan de andere kant een fistel deze is opengesneden en er kwam veel pus uit, daarna heeft ze de tand van binnen goed schoongemaakt en een kanaalbehandeling gedaan , nu maanden later doet mijn tand weer zeer vooral met koud drinken en er zit een bobbel in me gehemelte zelfs naast mijn neus is pijnlijk als ik me neus optrek of er op druk doet het zeer,ik heb al een antibiotica geslikt maar dat werkt dus waarschijnlijk niet , zou het liefst me tand eruit willen maar dat staat natuurlijk raar zo'n gat,maar wel de goedkopste oplossing denk ik.Ik heb nl geen tandarts verzekering meer heb al een beetje geinformeerd bij de tandarts de 1 zegt een wortelpuntverwijdering de ander zegt eruit en een kroon,een kostenplaatje konden ze me niet geven dus ben niet veel wijzer geworden. Wat denken jullie??

Marie
Miriam1978

Een apex resectie bij de kaakchirurg lijkt mij, verwijzing via je tandarts. Dit om een wortelpuntontsteking te verwijderen. Overigens gaat dit via je zorgverzekerking en niet via je tandartsverzekering. Ingreep van ca. 30 min. Succes!
Andere optie is een her-endo. Schijnt meer kans van slagen te hebben, maar laat je adviseren door je tandarts.
do, 05/12/2011 - 19:42 Permalink
mariska70

Een apex resectie bij de kaakchirurg lijkt mij, verwijzing via je tandarts. Dit om een wortelpuntontsteking te verwijderen. Overigens gaat dit via je zorgverzekerking en niet via je tandartsverzekering. Ingreep van ca. 30 min. Succes!
Andere optie is een her-endo. Schijnt meer kans van slagen te hebben, maar laat je adviseren door je tandarts.

Bedank voor je antwoord

Ik heb geen tandarts kan ik gewoon een kaakchirurg bellen of toch maar eerst langs de tandarts??
do, 05/12/2011 - 19:52 Permalink
Miriam1978

Je moet wel een verwijzing hebben, kan evt. ook via de huisarts. Maar het lijkt mij het verstandigst het via een tandarts te doen, die kan ook zien of een her-endo een betere optie is. Sterkte!
do, 05/12/2011 - 20:00 Permalink
mariska70

Je moet wel een verwijzing hebben, kan evt. ook via de huisarts. Maar het lijkt mij het verstandigst het via een tandarts te doen, die kan ook zien of een her-endo een betere optie is. Sterkte!

Ok zal dus eerst een tandarts moeten zoeken, zijn er ook tandartsen die deze behandelingen doen?
do, 05/12/2011 - 21:24 Permalink
Miriam1978

De meeste tandartsen doen het niet zelf, maar verwijzen door naar de kaakchirurg. Maar laat uw tandarts in spe het beoordelen dmv een foto, wellicht adviseert hij een nieuwe wortelkanaalbehandeling. Succes met het zoeken van een tandarts!
do, 05/12/2011 - 21:51 Permalink
mariska70

De meeste tandartsen doen het niet zelf, maar verwijzen door naar de kaakchirurg. Maar laat uw tandarts in spe het beoordelen dmv een foto, wellicht adviseert hij een nieuwe wortelkanaalbehandeling. Succes met het zoeken van een tandarts!

Ok bedankt
do, 05/12/2011 - 21:56 Permalink