bang

Author:
meid1990
Posted:
vr, 08/05/2011 - 09:48
oo dit is erg ik had van mij de week aan gemeld bij een nieuwe tandarts.
k was al een poos niet geweest zoon anderhalf jaar.
belde ik vanmorgen voor een afspraak maken, oef moet ik vanmiddag al eng

oo ik ben nu al zoo zenueuwachtig :-?
plak handjes hardslag en het is pas vanmiddag. ik heb echt geen idee hoe ik rustig moet blijven: :o
maar goed ben al trots op mij zelf want heb al de eeste 2 stappen gezet. namelijk inschrijven en het bellen:o

tips om rustig te blijven kom maar op

liefs
digna1974

hi wat mij altijd helpt is me aandacht op wat anders gooien
ik heb altijd een stressballetje mee knijp daar in of wat ook helpt
naar je benen kijken of een mp3 of ipod mee dan ben je ook wat afgeleid
en probeer goed door je neus te blijven ademen en naar je buik ademen dat soort dingen helpen mij ik heb van de huisarts omdat ik een behandelplan zit
medicatie gekregen ter ondersteuning om rustiger te blijven alprazolam,
maar je kan ook oxazepam of diazepam krijgen alleen die zijn een stuk sterker
en vertellen dat je bang bent ik heb moeite bijv met happen mijn tandarts had daar helemaal aangepaste lepels voorbesteld waardoor het toch mogelijk was
ook heb ik moeite met fotos met zo,n kaartje in me mond mijn tandarts maakt
ook meestal fotos met zo,n apparaat wat om je heen draait
ook heb ik moeite met achterin maar dat gaat iets makkelijker ik probeer zo goed mogelijk door me neus te blijven ademen en nog een tip probeer je tong zo slap
mogelijk te houden dat voorkomt kokhalsneigingen
ook heb ik afspraken gemaakt dat als het niet gaat vinger om hoog dan stoppen ze meteen ook heb ik vaak last van droge mond dan doet ze water op me tong
en als je niet tegen verdovingsprikken kan kunnen ze je voorverdoven dan voel je de verdovingsprik amper tot niet ik hoo pdat ik je wat geholpen heb
digna
vr, 08/05/2011 - 10:45 Permalink
digna1974

oo dit is erg ik had van mij de week aan gemeld bij een nieuwe tandarts.
k was al een poos niet geweest zoon anderhalf jaar.
belde ik vanmorgen voor een afspraak maken, oef moet ik vanmiddag al eng

oo ik ben nu al zoo zenueuwachtig :-?
plak handjes hardslag en het is pas vanmiddag. ik heb echt geen idee hoe ik rustig moet blijven: :o
maar goed ben al trots op mij zelf want heb al de eeste 2 stappen gezet. namelijk inschrijven en het bellen:o

tips om rustig te blijven kom maar op

weet jij mat mij ook hielp door te zeggen datik bang en wat ook goed helpt afspraken maken waarbij je toch het gevoel heb de controle te houden over de behandeling
bijv ik wil dat je maar paar sec boort en dan stopt
dat soort dingen helpen mij ik hoop dat je er wat aan heb digna

liefs
vr, 08/05/2011 - 10:53 Permalink
meid1990

oo ben zo trots op mij zelf
kwas 2 jaar niet geweest nouja dik 2 jaar dan
en had maar 1 gaatje en het viel allemaal reuzen mee, hele aardige meneeer:D ben blij dat ik gegaan ben
vr, 08/05/2011 - 16:22 Permalink
Brigit 64

Ik ben jarenlang doodsbang geweest voor de tandarts, waardoor ik hem 25 jaar heb vermeden. Mijn angst lag voornamelijk rondom controleverlies en gevoel van machteloosheid bij het liggen in de stoel. Uiteindelijk heb ik de moed gehad mijn tandartsfobie aan te pakken en heeft mij de behandeling met EMDR erg goed geholpen die de oorzaak aanpakte waardoor mijn fobie ontstond. Daarna was met iemand naast mij en een tandarts die tijd en ruimte had voor een zeer bange patiënt genoeg om uiteindelijk toch die drempel over te gaan om eindelijk een eind te kunnen maken aan de vergaande negatieve gevolgen die een tandartsfobie veroorzaakt. Over dit hele proces heb ik een boekje geschreven: ******************Dit boekje heb ik geschreven vanuit de enorme drive dat mijn verhaal mensen kan helpen toch de drempel over te gaan en iets aan hun tandartsfobie te willen gaan doen. Toen ik nog zo bang was had ik graag dit boekje gelezen en had het mij geholpen de moed te hebben de tandartsfobie aan te pakken. Mocht je het willen lezen is het te bestellen via:************************ Ik kan je ook zelf bijstaan in het hele proces van weer naar tandarts gaan. Vanuit mijn professie als hulpverlener in een grote GGZ instelling, en ik denk heel laagdrempelig voor je als ervaringsdeskundige omdat ik weet door welke hel je heen moed om je angst in de ogen te kijken, zou ik je goed kunnen helpen. Mocht je contact zoeken kan dit via: **********************Zoals mijn boekje eindigt wil ik ook nu eindigen: Als ik het kan, kan jij het ook!
vr, 08/26/2011 - 12:17 Permalink