Gek word ik ervan! Advies gevraagd.

Author:
CarolaK
Posted:
wo, 09/07/2011 - 17:03
Al jaren last van kies. Geen enorme pijn, maar wel gevoeligheid en zeurend/drukkend gevoel. Maar sommige dagen ook helemaal geen last. Er zit een diepe vulling in de kies. Deze is al eens vervangen en er zijn ook al diverse foto's gemaakt, maar daar is niets op te zien. Wat moet ik nu doen? Weer vulling laten vervangen, wkb of kies laten trekken? Het gaat om de 1 na achterste kies boven.
Heel graag advies!!!
Romy32

Bij mij was de zenuw inderdaad geïrriteerd, en dat ging niet over. De irritatie ontstond na het vervangen van een vulling. Tandarts kon op de foto niets zien, maar zei dat als het aan bleef houden, ik een WK-behandeling moest laten doen. Natuurlijk had ik daar niet heel veel zin in, dus heb ik het best nog een poos aangekeken. Maar zoals jouw titel al zegt, werd ook ik er gek van. Soms voelde ik weken niks, en dan kauwde ik ergens op, en deed het opeens vervelend pijn.

Omdat er geen ontsteking zat, was de WK-behandeling een eitje (voor mij althans, misschien heeft de tandarts het anders ervaren :wink: ). Drie kanalen, in één keer afgemaakt, en dus nooit meer last gehad.
do, 09/08/2011 - 18:06 Permalink
CarolaK

Hmm de wkb een eitje! Mij lijkt min een uur met je mond open en van alles erin geen eitje. Maar dat zal aan mijn angsten liggen. Als ik zeker weet dat er geen ontsteking zit dan houd ik dit wel vol. Hoewel, klopt dat ik er gek van word, weet nooit precies wat het is en waar ik aan toe ben.
Bedankt voor je reacties
do, 09/08/2011 - 18:39 Permalink
Romy32

Mij lijkt min een uur met je mond open en van alles erin geen eitje.

Kijk, ik doe natuurlijk ook liever andere dingen dan daar een uur en een kwartier (!) te liggen. Maar ik bedoel eigenlijk dat ik totaal niets heb gevoeld van de behandeling, en ook helemaal geen napijn heb gehad.

Ik ben nog altijd blij dat ik geen pijn meer heb aan die kies, en weer gewoon alles kan kauwen zonder opeens tegen het plafond te schieten :o
do, 09/08/2011 - 22:29 Permalink
Timelord

Er is ook nog een tussenstation: het afkappen van de pulpakamer. Dat kan ook voldoende zijn om de diepe vulling geen overlast te laten bezorgen.
Uiteraard is een wkb een volgende stap naar een oplossing.
Dan nog, afhankelijk van de grootte van de vulling kan er een kroon worden geplaatst (een grote vulling wordt onstabiel namelijk).
Eindstation is wel het trekken, maar zolang de wortel gezond is zou ik dat niet doen.
vr, 09/09/2011 - 03:21 Permalink