Al jaren last van kies. Geen enorme pijn, maar wel gevoeligheid en zeurend/drukkend gevoel. Maar sommige dagen ook helemaal geen last. Er zit een diepe vulling in de kies. Deze is al eens vervangen en er zijn ook al diverse foto's gemaakt, maar daar is niets op te zien. Wat moet ik nu doen? Weer vulling laten vervangen, wkb of kies laten trekken? Het gaat om de 1 na achterste kies boven.
Heel graag advies!!!
Heel graag advies!!!
Re: Gek word ik ervan! Advies gevraagd.
Uiteindelijk een wortelkanaalbehandeling laten doen, en de kies daarna nooit meer gevoeld (is nu een jaar of zes geleden).
Omdat er geen ontsteking zat, was de WK-behandeling een eitje (voor mij althans, misschien heeft de tandarts het anders ervaren :wink: ). Drie kanalen, in één keer afgemaakt, en dus nooit meer last gehad.
Bedankt voor je reacties
Kijk, ik doe natuurlijk ook liever andere dingen dan daar een uur en een kwartier (!) te liggen. Maar ik bedoel eigenlijk dat ik totaal niets heb gevoeld van de behandeling, en ook helemaal geen napijn heb gehad.
Ik ben nog altijd blij dat ik geen pijn meer heb aan die kies, en weer gewoon alles kan kauwen zonder opeens tegen het plafond te schieten :o
Uiteraard is een wkb een volgende stap naar een oplossing.
Dan nog, afhankelijk van de grootte van de vulling kan er een kroon worden geplaatst (een grote vulling wordt onstabiel namelijk).
Eindstation is wel het trekken, maar zolang de wortel gezond is zou ik dat niet doen.