ben een angstpatient
weet ik-werk ik aan
maar zonder begrip van de tandarts kom ik er niet
Vorig jaar kon ik niet meer terecht bij mijn oude tandarts. Hij was het beu dat ik bang bleef en koos bij het verkleinen van zijn praktijk ervoor mij te schrappen. Dat bang zijn uit zich in verstijfd liggen en wat moeite hebben met het maken van een afspraak. Echter kom ik die altijd na! Vond het erg dat hij me beu was.
Waarheen dan? internet angsttandarts
Nu dan kun je op heel leuke adresjes komen. Bij het eerste adres wilde de ta niet stoppen bij aangeven van pijn. Men had bij de intake meerdere malen beloofd dat men zou stoppen. Dit voorval zorgde voor een enorme paniekreactie bij mij: al bij het bezoeken voor een kennismaking durf ik dagen van tevoren niet mijn deur uit
Begin september wortelpuntontsteking. toch naar een ta gegaan. Er zou rekening gehouden worden met mijn angst. Maar een 60 minutenbehandeling moest in 45 minuten dus voor bang zijn was geen tijd voor. Resultaat dat de angst eruit kwam na behandeling en ta denigrerend deed. Tja toen werd ik kwaad: ik zei boos dat ik niet denigrerend behandeld wilde worden. Gevolg men wilde mij niet meer behandelen.
Weer ta zoeken. Vandaag verwijt aan mijn adres bij de kennismaking nog geen minuut binnen
Waar ik nu heen moet weet ik niet. Zit met een noodvulling en vindt geen begripvolle tandarts.
Het zoeken kost me enorm veel energie en ik kan niet meer
Als iemand nog advies heeft graag
weet ik-werk ik aan
maar zonder begrip van de tandarts kom ik er niet
Vorig jaar kon ik niet meer terecht bij mijn oude tandarts. Hij was het beu dat ik bang bleef en koos bij het verkleinen van zijn praktijk ervoor mij te schrappen. Dat bang zijn uit zich in verstijfd liggen en wat moeite hebben met het maken van een afspraak. Echter kom ik die altijd na! Vond het erg dat hij me beu was.
Waarheen dan? internet angsttandarts
Nu dan kun je op heel leuke adresjes komen. Bij het eerste adres wilde de ta niet stoppen bij aangeven van pijn. Men had bij de intake meerdere malen beloofd dat men zou stoppen. Dit voorval zorgde voor een enorme paniekreactie bij mij: al bij het bezoeken voor een kennismaking durf ik dagen van tevoren niet mijn deur uit
Begin september wortelpuntontsteking. toch naar een ta gegaan. Er zou rekening gehouden worden met mijn angst. Maar een 60 minutenbehandeling moest in 45 minuten dus voor bang zijn was geen tijd voor. Resultaat dat de angst eruit kwam na behandeling en ta denigrerend deed. Tja toen werd ik kwaad: ik zei boos dat ik niet denigrerend behandeld wilde worden. Gevolg men wilde mij niet meer behandelen.
Weer ta zoeken. Vandaag verwijt aan mijn adres bij de kennismaking nog geen minuut binnen
Waar ik nu heen moet weet ik niet. Zit met een noodvulling en vindt geen begripvolle tandarts.
Het zoeken kost me enorm veel energie en ik kan niet meer
Als iemand nog advies heeft graag
Re: zogenaamd onbehandelbaar
Psychologie gestudeerd - nee ik zie het al een TA
Eerst kon ik nog naar TA nu door dit gezeik van slechte communcatie niet meer
Mijn eigen tandarts is heel goed met angstpatienten, maar die staat nergens als angst-tandarts aangeschreven.
ik zou zeggen. blijf zoeken, volg de raad op van de bovenstaande mecanico en vraag eens rond in de omgeving wat ervaringen zijn van mensen om je heen. Misschien weten die nog wel een fijne tandarts.
Ik snap wel wat je bedoelt, alleen iemand een psychiatrische patient maken op afstand is m.i. toonbeeld van behoorlijk naast je schoenen lopen als het om diagnostische kennis gaat. Het zou namelijk net zo goed een neurose kunnen zijn of iets compulsief wat de beperking veroorzaakt. En dan hebben we het nog niet eens over onderliggend/achterliggende drijveren waar je zelf mag invullen wat de reden is. Kom op man, stigmatiseren is zo kort door de bocht dat ik eigenlijk hoop dat je starks zegt: die mecanico is meer dan een simpele fietsenmaker annex dentaal avonturier
ik was ook altijd niet fan van de tandarts, maar door mijn begripvolle en niet haastende tandarts ben ik niet meer bang. zij stopte altijd als ik pijn had. ik woon zelf in groningen en ging naar de tandarts in drachten! best een eindje rijden maar je moet er wat voor over hebben. 1 ding weet ik wel.... er zit heel veel verschil tussen tandartsen. Nu ben ik zo relaxed bij de tandarts dat ik soms in slaap val en doe nu zelf de opleiding tandarts assistente, hihi
Hoe is dit mogelijk ?, wat is er gebeurd ? ( m'n "bek" valt open als ik dit lees )
Maar als je dan weer een tandarts treft die de afspraken met patient negeert (zoals TS vertelt)... dan heb je misschien toch niet zo veel aan de therapie als je zou hopen. Ik zou ook bang worden als een behandelaar zich niet aan afspraken houdt. Misschien niet voor alle tandartsen dan, maar wel voor die ene.
Uiteindelijk horen wij hier alleen maar één kant van het verhaal. De kans dat je altijd hetzelfde meemaakt bij elke tandarts die je tegen komt lijkt me niet logisch dat is alles.
Ik heb een groot respekt voor angstpatienten die zelf iets willen doen om van de angst af te komen. Daar steek ik dan ook alle tijd in. spijtig genoeg wordt ook dat vaak verkeerd geinterpreteerd. Men denkt dan dat men je bij de behandeling heeft bijgekocht. Even een klein voorbeeldje dat we wel eens meer zien. angstpatient schrijft zich in, krijgt heel veel tijd bij de intake en meer dan voldoende tijd tijdens de behandelingen. Hij komt als het ware na de behandeling op de koffie. Komt er dan een moment dat er iets dringend is. Een fronttand is afgebroken en X moet binnen de 2 uur op de rechtbank zijn. Dus er wordt dringend wat ruimte voor X vrijgemaakt. De tijd die beschikbaar is vanuit tandarts en patient is beperkt. De behandeling verloopt vloeiend zonder problemen alleen de nabespreking dient wegens tijdsgebrek achterwege gelaten te worden. Er werd vooraf duidelijk gezegd dat de tijd beperkt was. Patient wil dan dat naar nog heel wat andere dingen gekeken wordt en krijgt het advies hiervoor een gewone afspraak te maken, dit was spoed, en patient mag niet te laat op de rechtbank komen... het resultaat nadien worden alle collega's in de buurt opgebeld waarbij ik flink zwart werd gemaakt en kreeg ik zelf te horen hoe associaal ik wel was want X was te snel aan de deur gezet. Wel dan heb ik daar mijn buik echt van vol hoor.
De moraal is dat zowel de tandarts als de angstpatient resonabel moeten zijn. Dat kan betekenen dat niet tandheelkundige zorg wenselijk kan zijn en dit betekent niet dat iemand daarom zot is.
Ik wil niemand tot psychiatrische patient verheffen en bekijk het niet eens als tandarts maar als patient zelf. Als ik een zware angst patient was dan wilde ik daarvan af en volgde ik alle adviezen op. Ook al moest ik dan mischien in boerka naar die psycholoog toe gaan. Het feit angst te hebben is geen schande, maar het ontstaan van die angst moet gewist worden. Ik ben ervan overtuigd mochten wij tandartsen zelf die behandeling uitvoeren dat er heel wat van die problemen opgelost zouden worden.
Uiteraard is het niet aan mij om een stempel te plaatsen, aan de andere kant is het gevoel slecht bejegend te zijn ook relatief en zal dit voor de ene patient als normaal en de andere patient als niet normaal aanzien worden.
Angst is een probleem bij behandeling en daar moeten BEIDE partijen aan willen werken, anders komt daar nooit een einde aan. Maar angst mag niet misbruikt worden. En ik heb niet gezegd dat dit hier het geval is.
Ik ben vorig jaar bij een noodta in het weekend geweest. Rustige vent, hield zich aan vooraf gemaakte afspraken: no problem. Hij kon niet geloven dat ik zo'n erge angstpatient was. Dit ter illustratie voordat ik maar het verdomhoekje in wordt geduwd.
Maar nu praktisch.
Ik las dat er dus Centra voor Bijzondere Tandheelkunde bestaan. Maar hoorde dat je daar absoluut niet terecht wil komen. Klopt dat of zijn dat niet goed ingelichte mensen. Wat kan ik daar verwachten?
Liever een fijne ta in amersfoort e.o. (trein) maar tja mijn oproep gaf nog geen reacties in de buurt.
Apprecieer zeer info zodat ik de wortelkanaalbehandeling
kan laten afmaken.
Voor wat bijzondere tandheelkunde betreft, het gaat hier om multidisciplinaire tandheelkunde waarbij vaak andere takken van de geneeskunde bij schieten. Soms zijn de andere aanwezige patienten er erger aantoe dan jezelf en is dit contact niet altijd plezierig.
Persoonlijk zou ik je aanraden om even de narcosekliniek in kerkrade te contacteren. Vele van mijn patienten werden daar behandeld. Ik heb daarbij de indruk dat het effect dat daar gecreerd wordt als neveneffect heeft dat nadien behandeling op een gewone praktijk veel beter gaat. De meeste van mijn patienten zijn er 1 maal volledig behandeld en worden daarna twee keer per jaar bij mij gezien, waarbij de banale behandelingen dan zeer vloeiend verlopen. Ik moet wel zeggen dat ik deze patienten zoveel mogelijk op het einde van de dag plaats. Daarbij is uitlopen geen enkel probleem en kan nadien ook over niet tandheelkundige dingen gesproken worden.
Alleszins, mijn grootste begrip en ik zal bij Apollonia een kaarsje branden dat je snel de geschikte tandarts mag vinden.