Te zachte vulling?

Author:
MichelMerx
Posted:
vr, 10/21/2011 - 20:58
Ik heb volgens mij 06-10-11 een tijdelijke vulling gekregen..
2 dagen flink pijn gehad daarna niets meer aan de hand, vrij normaal dus.. Zag niet in waarom ik de meegeleverde antibioticacuur moest innemen; ik houdt niet zo van troep in mijn lichaam =p
Maargoed: eerst was mijn tijdelijke vulling een bobbel het voelde in ieder geval niet aan als een normale kies.. Nu heb ik pijn en ontdek ik dat de vulling er inneens dieper in zit...
Is dit gebruikelijk?
mecánico para …

als een tijdelijke vulling steunt op een geopend wortelkanaal en wat naar binnen wordt gebeten dan krijg je drukopbouw in het kanaal en die komt aan de wortelpunt in je kaak. Dat geeft klachten maar die gaan ook weer over, maar je mag rustig een dag of twee na het openen aan de paracetamol, dat is zeker niet verkeerd. (tenzij je overgevoelig bent voor paracetamol)
Een AB kuur haalt je klacht niet weg, en ik zou dat pas doen als je echt kloppende pijn krijgt en evt koorts
vr, 10/21/2011 - 21:54 Permalink
MichelMerx

Wauw, dank je wel voor de snelle en nette uitleg!
Als je elemaal pijn hebt zou je haast alles gaan slikken om er vanaf te komen maar als de AB kuur niet helpt gaan we die zeker niet nemen o.O"
Maar dan klopt mijn vermoede; ik heb de vulling mn kies ingeduwd, niet verwacht dat dat kon =o
Las zojuist pas via Google op dit forum dat voor duikers de vulling te zacht was om mee te duiken... Dus dat deed mij een vermoede =p
In ieder geval; de conclusie is; geen broodkorsten e.d. met die kant eten en even uitzitten met wat ibuprofen, want de druk daalt met de tijd?
vr, 10/21/2011 - 22:20 Permalink
mecánico para …

die druk verdwijnt weer, inderdaad. ibuprofen haalt ook een deel van de zwelling weg, maar ga niet over de 3x600mg dosis heen, want dan zijn maagklachten een groter probleem dan de pijnstiller je aan soulaas biedt. parallel een paracetamol innemen mag en levert een fijne pijnbestrijding op. succes.
vr, 10/21/2011 - 22:28 Permalink
MichelMerx

Ik heb nu 3x200mg ingenomen verspreid over anderhalf uur en ga nu gewoon legger slapen; beter dan dat ik opblijf en weer moet slikken; hoop dat het morgen iets minder is; want dit kwam wel heel genadeloos in een keer xP

Okee, top die antizwel in ibuprofen ^^
Wat is het voordeel als ik tegelijkertijd paracetamol slik?

Nogmaals: heel erg bedankt!
vr, 10/21/2011 - 22:42 Permalink
Basset

ik zou toch wat eerlijker zijn tegen mijn tandarts. Ik ga niet discusieren over antibiotica ja of neen. Maar het komt bij de tandarts niet zo heel fraai over als bij de volgende behandeling er nog problemen zijn en je dan zegt dat je de instructies die gegeven zijn naast je neer hebt gelegd. Dat moet je nu dadelijk melden. Mischien heeft je tandarts dan meerdere zittingen nodig en heeft hij voor de volgende maal te veel tijd voor U vrijgehouden omdat hij dacht dat samen met de ab kuur hij de wortelkanaal in 1 keer wil afwerken.

Dus als je al weet dat je medicaties niet gaat nemen deel het dan mee vooralleer je buiten gaat en niet wanneer je de volgende keer terug komt. Of erger ga dan niet verzwijgen dat je ze niet genomen hebt of beweer niet dat je ze genomen hebt. Want dat doen wel meer mensen.

om dezelfde redenen verzeijg ook nooit zaken op een medische vragenlijst omdat je denkt dat de tandarts dat niet hoeft te weten.
za, 10/22/2011 - 12:40 Permalink
mecánico para …

Oh oh, wanneer heeft AB bij een wortelkanaal behandeling nut? alleen als je het na 2x niet rustig krijgt, er een uitbreiding van de ontsteking plaats vond en de patiënt niet gezond genoeg om het aan te kunnen, koorts.........maar nooit zomaar na openen. over dat soort zaken wil ik wel met de inspecteur praten, niet over het aantal vijltjes
za, 10/22/2011 - 13:05 Permalink
Basset

die therapiestelling was aan de tandarts en daar heb ik mijn idee over. Ik attendeerde alleen op eerlijk zijn vanuit de patientzijde. Stel dat die antibiotica nu wel echt noodzakelijk is, dan creeer jezelf een bijkomend probleem. Of eenvoudiger als je jaren met een inni behandeling blijft rondlopen zonder hem te laten afwerken, van hetzelfde ...

Trouwens wat dat discusieren betreft daarvoor zal altijd een reden gevonden worden, de angstfobie die in de praktijken gecreeerd werd veroorzaakt reakties die de realiteits eissen soms ver voorbij lopen.
zo, 10/23/2011 - 00:33 Permalink