Hallo,
Ongeveer 3 maanden geleden zijn er foto's bij mij gemaakt en daar waren een paar gaatjes op te zien en deze zijn ook gevuld. Nu heb ik weer erg last van gevoelige kiezen bij kou dus ik ben bang dat erg weer beginnende gaatjes zitten.
Ik heb al heel me leven last van gaatjes, maar ik poets gewoon 2x 2 min per dag en ik spoel met fluoride.
Hoe kan dit nou? Ligt het dan echt gewoon aan de bacteriën in mijn speeksel?
Ongeveer 3 maanden geleden zijn er foto's bij mij gemaakt en daar waren een paar gaatjes op te zien en deze zijn ook gevuld. Nu heb ik weer erg last van gevoelige kiezen bij kou dus ik ben bang dat erg weer beginnende gaatjes zitten.
Ik heb al heel me leven last van gaatjes, maar ik poets gewoon 2x 2 min per dag en ik spoel met fluoride.
Hoe kan dit nou? Ligt het dan echt gewoon aan de bacteriën in mijn speeksel?
Re: Vaak gaatjes
Iedere keer wanneer je dat doet maken bacteriën in tandplaque zuur aan waardoor gaatjes kunnen ontstaan. Maximaal 7 keer per dag is het algemene advies. Water, thee en koffie zonder suiker tellen niet mee, dat kun je zonder risico veel vaker drinken.
Ja ik dronk regelmatig cola of fanta etc maar daar ben ik nu echt mee gestopt mijn tandarts gaf toen het advies om cristel clear te drinken dus dat doe ik nu.
@albert ik ga het proberen bedankt voor de tip!
Dan is al die reclame voor frisdrank voor niks geweest.
En dan krijgen ze nooit meer nieuwe gaatjes.
Ik drink vooral water en thee en heb sinds ik dat doe nauwelijks meer gaatjes gehad. Of eigenlijk sinds ik dat minimaal een jaar of twee-drie had gedaan. Het negatieve effect van suiker in de thee en sinaasappelsap ijlde wat na blijkbaar.
Maar toch jammer van al die gaatjes die je mist 8) :lol: :smt006
gelukkig hebben we de vullingen nog