Hallo,
Ik vraag me af of de tandartsen echt wel veel duurder zijn geworden?
Want het schijnt dus dat b.v. bijj het vullen van een kies alle bijbhorende behandelingen in een rekening komen.
.B.v. kies uitboren kies frasen kies vullen kies met dat papier glad maken etc
Het schijnt dat eerder deze handelingen allemaal apart gerekend werden en nu in een rekening.
dan lijkt het voor de mensen duurder.
Kies trekken is 69 procent duurder bij sommige tandartsen zegt men.
maar kan het zijn dat daar ook alle eerder aparte handelingen nu in 1 rekening ezet worden en dat het daardoor zoveel duurder lijkt voor de mensen?
Graag zou ik het mijne ervan weten.
Want als ik gelijk heb dan betekent dat dat de minister die zich ermee bezig houd niets ervan snapt. Maar het kan ook dat ik er geen zak van snap en dat ik het fout heb. Wie of wie weet het juiste ervan
vr gr
dododo
Ik vraag me af of de tandartsen echt wel veel duurder zijn geworden?
Want het schijnt dus dat b.v. bijj het vullen van een kies alle bijbhorende behandelingen in een rekening komen.
.B.v. kies uitboren kies frasen kies vullen kies met dat papier glad maken etc
Het schijnt dat eerder deze handelingen allemaal apart gerekend werden en nu in een rekening.
dan lijkt het voor de mensen duurder.
Kies trekken is 69 procent duurder bij sommige tandartsen zegt men.
maar kan het zijn dat daar ook alle eerder aparte handelingen nu in 1 rekening ezet worden en dat het daardoor zoveel duurder lijkt voor de mensen?
Graag zou ik het mijne ervan weten.
Want als ik gelijk heb dan betekent dat dat de minister die zich ermee bezig houd niets ervan snapt. Maar het kan ook dat ik er geen zak van snap en dat ik het fout heb. Wie of wie weet het juiste ervan
vr gr
dododo
Re: tandarts echt duurder of lijkt dat??????????????????????
Woensdag komen er cijfers van de declaratiebureau's : die deugen wel...
Re: tandarts echt duurder of lijkt dat?
Ben bang dat als de overheid zich er weer mee gaat bemoeien dat er dan toch serieus een tandarts tekort gaat komen door faillissementen, vergoedingen zullen wel weer flink naar beneden worden afgesteld op het niveau van 5 jaar terug of zo.
Hoe dan ook, in het commentaar van de Volkskrant van vandaag wordt nog eens helder aangegeven wat al diverse malen eerder is gesteld. Namelijk dat niet wordt voldaan aan de voorwaarden van de vrije markt. Geen transparantie wat betreft kwaliteit, geen echte keuze, want plaatselijk niet voldoende tandartsen, je kunt niet zo maar bij een andere tandarts terecht als die voor een bepaalde behandeling goedkoper is en met de eigen tandarts valt amper te onderhandelen over de prijs. Geen vrije markt dus. De vraag is overigens of dat ook gewenst is in de gezondheidszorg maar dat terzijde.
Persoonlijk vind ik wel dat we eerst maar eens een jaartje moeten wachten wat er echt met de tarieven gebeurt. Ik ben het met Schippers eens dat 1 november a.s. een mooi ijkpunt vormt. Ze heeft dan ook nieuwe tarieven klaarliggen, mocht het experiment worden afgeblazen.
Intussen tekent zich al wel een kamermeerderheid af om het experiment meteen te stoppen. De tandartsen lijken hun hand te hebben overspeeld.
ach, ik mag hopen dat iedereen in nederland nog een tandarts heeft of kan vinden, want ik krijg op termijn steeds meer het idee dat het je hier in dit zaadland niet gegund wordt op een normale manier te werken. zit er al langer aan te denken maar de praktijk lekker verkopen zodat er binnenkort een Bulgaar in die patientenmonden van mijn praktijkje zit te roeren staat me steeds meer aan. Ga ik wel iets doen waar ik zelf gewoon happy van wordt
Dan maar minder verdienen met elke dag een lekker zonnetje... :smt004