In mijn voortand (boven)
Voorheen zat er een kroon maar dankzij een aandoening in het bot moest de kroon/ tand er uit.
Het is goed verlopen, de wond geneest goed en het ziet er gezond uit.
Nu vraag ik me af of de tandarts in Nederland er ook een kroontje in kan draaien?
Ik moet eigenlijk over 2/3 maanden terug komen, maar om nou helemaal te reizen voor 1 kroon?
Alvast bedankt.
Voorheen zat er een kroon maar dankzij een aandoening in het bot moest de kroon/ tand er uit.
Het is goed verlopen, de wond geneest goed en het ziet er gezond uit.
Nu vraag ik me af of de tandarts in Nederland er ook een kroontje in kan draaien?
Ik moet eigenlijk over 2/3 maanden terug komen, maar om nou helemaal te reizen voor 1 kroon?
Alvast bedankt.
Re: In het buitenland een implantaat laten zetten
Ik weet niet waar je heen zou willen in het buitenland, maar over Turkije hoor ik berichten van 250 euro, of nog lager.
Maar in principe kan het wel.
Er zijn alleen wel 10 of meer soorten insteekverbindingen voor de opbouw die in het implantaat geschroefd wordt.
Zonder informatie over welk merk het implantaat is, begint een tandarts er gewoon niet aan.
Dus als je dat merk weet, is het geen probleem, denk ik.
Ik weet dat het een Straumann titanium implantaat is, is dat voldoende voor de tandarts?
En is het echt vanaf €700? Er hoeft alleen een kroon op en opbouw idd?
Straumann is eenvoudig te herkennen.
Prijs van de kroon is ook nog afhankelijk van uitvoering.
In het bovenfront wordt meestal uitgegaan van een volledig porseleinen kroon met een zirconium abutment.
Als een tandarts er 237 euro bovenop doet voor zijn eigen werk, kom je al richting 800 euro voor de eindnota.
Straumann is een heel veel gebruikt merk inderdaad.
Maar is het implantaat erg in het zicht geplaatst, AppleS?
Want dan is het qua prijs wel erg interessant om de reis te ondernemen.
En dan is het trouwens voor ons ook leuk om te zien hoe het is afgelopen :D