In het buitenland een implantaat laten zetten

Author:
AppleS
Posted:
za, 01/12/2013 - 10:59
In mijn voortand (boven)

Voorheen zat er een kroon maar dankzij een aandoening in het bot moest de kroon/ tand er uit.
Het is goed verlopen, de wond geneest goed en het ziet er gezond uit.

Nu vraag ik me af of de tandarts in Nederland er ook een kroontje in kan draaien?
Ik moet eigenlijk over 2/3 maanden terug komen, maar om nou helemaal te reizen voor 1 kroon?

Alvast bedankt.
Newtan

Afhankelijk van de uitvoering kost een kroon op een implantaat tussen de 700 en 1400 euro.
Ik weet niet waar je heen zou willen in het buitenland, maar over Turkije hoor ik berichten van 250 euro, of nog lager.

Maar in principe kan het wel.
Er zijn alleen wel 10 of meer soorten insteekverbindingen voor de opbouw die in het implantaat geschroefd wordt.
Zonder informatie over welk merk het implantaat is, begint een tandarts er gewoon niet aan.
Dus als je dat merk weet, is het geen probleem, denk ik.
zo, 01/13/2013 - 10:48 Permalink
AppleS

Afhankelijk van de uitvoering kost een kroon op een implantaat tussen de 700 en 1400 euro.
Ik weet niet waar je heen zou willen in het buitenland, maar over Turkije hoor ik berichten van 250 euro, of nog lager.

Maar in principe kan het wel.
Er zijn alleen wel 10 of meer soorten insteekverbindingen voor de opbouw die in het implantaat geschroefd wordt.
Zonder informatie over welk merk het implantaat is, begint een tandarts er gewoon niet aan.
Dus als je dat merk weet, is het geen probleem, denk ik.

Ik weet dat het een Straumann titanium implantaat is, is dat voldoende voor de tandarts?
En is het echt vanaf €700? Er hoeft alleen een kroon op en opbouw idd?
zo, 01/13/2013 - 13:53 Permalink