Schuivende voortanden

Author:
alexb
Posted:
zo, 01/04/2004 - 19:21
Al enige tijd is er een proces gaande waarbij mijn rechtervoortand (boven) over mijn linkervoortand (boven) wil schuiven.

Het is nog niet zo erg nu, maar wat kan ik eraan (laten) doen om dit proces te stoppen.

Mijn verstandskiezen zitten er nog in, maar die geven ruimte genoeg aan de kiezen die ervoor zitten en drukken volgens mij de boel niet op.

Ik hoor het wel.
Lieneke

Misschien heb je parodontitis. Dit is een ernstige vorm van tandvleesontsteking. Hierbij gaat er kaakbot verloren waardoor tanden en kiezen zich kunnen gaan verplaatsen in de mond.
Wat je er aan kan doen moet je even aan jouw tandarts vragen. Dit kan ik op deze afstand niet bepalen.
zo, 01/04/2004 - 20:05 Permalink
ionutz

Ook ik heb dit probleem, sinds een 3-tal maanden verschuift mijn voorste snijtand boven, over de andere. Ik heb gelezen dat de kans dat het door mijn wijsheidstanden is, klein is. HELP! Wil geen scheve voortanden!! Is er een oplossing om dit te verhelpen??
di, 04/02/2013 - 02:58 Permalink
ionutz

Ik ben ervan overtuigd dat hij mij meteen voorstelt wijsheidstanden te laten trekken of blokjes te zetten.. De tandartsen waar ik tot nog toe naartoe ben geweest, zijn meer uit op geld dan op mensen helpen op de voor hen simpelste manier.. :(
di, 04/02/2013 - 11:44 Permalink
vV

met die insteek hoef je hier wat mij betreft ook geen vragen te komen stellen. wat verwacht je dan , dat tandartsen niet betaald hoeven te worden voor hun werk? een scheve voortand kan je 100 mee worden, geen medische noodzaak tot behandeling, dus dan ga je toch niet?
di, 04/02/2013 - 12:33 Permalink
ionutz

Dat bedoel ik helemaal niet, het gaat m het feit dat ik enkele dichte gevallen ken waar de tandarts rond het probleem draait om zoveel mogelijk ingrepen en bezoekjes aan te rekenen. Ik heb nu echter al een afspraak, ben benieuwd wat het probleem zou kunnen zijn..
di, 04/02/2013 - 13:48 Permalink
Ortholimburg

Als je met dit vooroordeel naar je tandarts gaat, dan maakt het eigenlijk niet uit welke oplossing er voorgesteld wordt, je zal het toch sowieso interpreteren als geldklopperij, en bijgevolg maakt het dan ook niet uit wat wij hier op dit forum vertellen.
di, 04/02/2013 - 20:59 Permalink
ionutz

Ik verwacht een reactie op mijn probleem niet op mijn vooroordelen. Voor zover ik weet is dit een tandartsen forum en geen psychologische... Heb u niets bij te brengen in dit onderwerp, dan verwacht ik ook niet bekritiseerd te worden. Het gaat om de tanden hier..
wo, 04/03/2013 - 13:40 Permalink
vV

die reactie was er , en meer dan dat kan en zal er dus niet komen. het is niet eens duidelijk of het echt een probleem is.
edit:
dat je niets met ons advies wilt of kunt is eigen beslissing, dat het blijkbaar niet het antwoord is wat je wilt is niet onze fout, en alles bij elkaar geen reden om ons als vraagsteller dan de les te gaan lezen over wat wij wel of niet moeten doen naar jouw mening.
Daarnaast zijn heel veel tandheelkundige problemen en / of de oorzaak ervan gerelateerd met psychologie, inzicht daarin hoort ook bij de opleiding, en er is nascholing in. dus je zit met die opmerking nog verkeerd ook.

oftewel: het is wat het is, verder aan jezelf wat je ermee doet, of niet.
wo, 04/03/2013 - 14:13 Permalink
Ortholimburg

Ik verwacht een reactie op mijn probleem niet op mijn vooroordelen. Voor zover ik weet is dit een tandartsen forum en geen psychologische... Heb u niets bij te brengen in dit onderwerp, dan verwacht ik ook niet bekritiseerd te worden. Het gaat om de tanden hier..

Ik kan een heleboel vertellen over het tandheelkundige aspect van je klacht, alleen heb ik daar geen zin in ,omdat het duidelijk is dat als het antwoord niet in je kraam past, het toch wordt afgedaan als geldklopperij. Einde discussie.
zo, 04/07/2013 - 13:10 Permalink