Enig advies qua opties

Author:
Mirrrr
Posted:
di, 10/29/2013 - 22:49
Hallo allemaal,
Vond het vrij moeilijk om foto's te nemen maar dit is ongeveer hoe mijn gebit eruit ziet. Mijn hoektand groeit over mijn kies heen en begin hier ook best last van te krijgen.
Ben door de tandarts doorverwezen naar de ortho maar vanwege verzekeringen moet ik tot ik volgend jaar januari wachten.
Toch wilde ik weten of er iemand mij enige toelichting kan geven en mij een beetje advies kan geven over welke opties ik heb.

Alvast heel erg bedankt.
Attach
Ortholimburg

Dit kan zeker orthodontisch gecorrigeerd, maar de foto's laten niet toe om veel over een mogelijke behandeling te vertellen. Hiervoor is wat meer info nodig en die kan een orthodontist je geven na een grondig klinisch onderzoek.
wo, 10/30/2013 - 16:58 Permalink
Mirrrr

Ik heb volgende week een eerste consult. Alleen moet ik de week erop alweer voor een kroon voor 12 (dat heb ik mijn tandarts geloof ik 6 keer horen zeggen :oops: ) Er zit namelijk een barst in.
Heb echt altijd een hele hoop ellende met mijn gebit sinds ik ben aangereden door een auto. Maar ik hoop dat ik ooit eens een keer een stralende lach heb.

Bedankt voor uw reactie :)
wo, 10/30/2013 - 17:18 Permalink
Mirrrr

Ow ik had mijn besluit nog niet in het andere topic geschreven. Ben bij de ortho geweest die zei dat het recht gezet kon worden. Maar omdat ik al een overbeet heb zou die nog groter worden dus hij raadde een kaakoperatie aan.
Daar raakte ik nogal van in paniek in de eerste instantie. Moest vervolgens nog naar mijn tandarts voor een kroon. Met hem overlegd en we hebben nu besloten dat ik eerst het consult met het team afwacht. Dus op dit moment heb ik nog geen uitsluitsel. Maar ik hou jullie het op de hoogte.
wo, 11/13/2013 - 20:55 Permalink
anoniem10

Wat spannend! En echt heel dapper van je dat je de eerste stap hebt gezet! Ik wens je alvast een goede bespreking met het team in januari, hopelijk kan er op een zo min mogelijk ingrijpende manier iets heel moois van je gebit gemaakt worden. Succes!
vr, 12/06/2013 - 13:41 Permalink
Lieneke

Wat werd er gezegd over de conditie van het tandvlees? Het ziet er voor mij uit dat je wel eens te ver zou uit kunnen komen onder het tandvlees als je gaat meten. Maar ik kan me vergissen: meten is weten. Ik lijk ook een (beginnend) gaatje te zien bij de 13 (hoektand rechtsboven).
di, 01/14/2014 - 07:07 Permalink
Ortholimburg

Ik denk ook dat als je tandvlees (parodontium ) en je tanden in orde zijn, een orthodontische behandeling gewoon moet kunnen ,ook met kronen. We hebben heden ten dage tig materialen waarmee we brakets op kronen kunnen kleven, dus daar kan het niet aan liggen.
di, 01/14/2014 - 11:28 Permalink