Hai! :)
Ik heb sinds kort een probleem met een kies...
Ongeveer 5 dagen geleden at ik een hard snoepje, bijtte erop, en toen deed een kies pijn. Niet erg veel pijn hoor, niet dat ik direct naar de tandarts wil, maar het zeurt alleen een beetje. Hele doffe sensatie... ik voel het constant, maar vooral 's avonds... na het tandenpoetsen is de pijn wel weg, ook als ik mijn mond spoel is het even weg... Soms merk ik er niks van, en dan voel ik het weer. Dan doe ik er een dotje tandpasta op en dan gaat de pijn weer weg. Ik gebruik ProGlasur!
Weet iemand wat dit kan zijn? de kies is gevuld in mijn kinderjaren met amalgaam, ik denk toen ik 12 was. Ik ben nu 37. Ik heb zelf het idee dat de kies is beschadig door het snoepje en dat er misschien een klein stukje af is? ik hoop niet dat er een fractuur is... ? Heb namelijk niet veel geld, en een kroon kan ik zeker niet betalen.
De kies is nu gevoelig bij kou, warmte en aanraken. (met vinger... aanraken met tong, merk ik niets)
Enig idee wat het zou kunnen zijn?
Oja, ik eet / drink al meer dan 6 jaar geen suiker meer! en ik drink altijd sap, fris met een rietje en ik flos elke dag! wel af en toe een snoepje, zoals vorige week.
Ik heb sinds kort een probleem met een kies...
Ongeveer 5 dagen geleden at ik een hard snoepje, bijtte erop, en toen deed een kies pijn. Niet erg veel pijn hoor, niet dat ik direct naar de tandarts wil, maar het zeurt alleen een beetje. Hele doffe sensatie... ik voel het constant, maar vooral 's avonds... na het tandenpoetsen is de pijn wel weg, ook als ik mijn mond spoel is het even weg... Soms merk ik er niks van, en dan voel ik het weer. Dan doe ik er een dotje tandpasta op en dan gaat de pijn weer weg. Ik gebruik ProGlasur!
Weet iemand wat dit kan zijn? de kies is gevuld in mijn kinderjaren met amalgaam, ik denk toen ik 12 was. Ik ben nu 37. Ik heb zelf het idee dat de kies is beschadig door het snoepje en dat er misschien een klein stukje af is? ik hoop niet dat er een fractuur is... ? Heb namelijk niet veel geld, en een kroon kan ik zeker niet betalen.
De kies is nu gevoelig bij kou, warmte en aanraken. (met vinger... aanraken met tong, merk ik niets)
Enig idee wat het zou kunnen zijn?
Oja, ik eet / drink al meer dan 6 jaar geen suiker meer! en ik drink altijd sap, fris met een rietje en ik flos elke dag! wel af en toe een snoepje, zoals vorige week.
Re: Probleem met kies...
Zeer hoge resolutie foto: http://i.imgur.com/S9LDicx.jpg
Lage resolutie:
Deze vulling is al meer dan 25 jaar oud. Het gaat om de middelste, de grote kies:
Is trouwens nog aardig moeilijk om een goede foto te maken. :o :)
is het een vlak, of twee vlak? twee denk ik? kauwvlak en dan de zijkant zeker? :)
ik probeer even in te schatten hoeveel geld ik zal kwijt zijn. M'n budget is namelijk nu slechts 100 eurootjes. Laatst mijn baan verloren.... :( Ik kan me ook nog aanvullend gaan verzekeren, maar weet niet of dit zinvol is...
En is dat pijnlijk, een vervanging?
als kind heb ik het uit gegilt op de tandarts stoel, zelfs met 3 verdovingen bleef ik alles voelen (wat onmogelijk werd geacht door de tandarts toen). Nou, ik zat met tranen en met verkrampte handjes in die stoel... vergeet het nooit meer...Angst heb ik niet... het is alleen de anticipatie naar pijn....
Alvast hartelijk dank voor de reactie(s), stel het zeer op prijs!
Tijd om eens een afspraak te maken denk ik zo maar. :D
Dank u wel. Ik zal het eens goed laten nakijken en laten behandelen. Ben veel te laks geweest met controles.
Nu vraag ik me ook af, is het verstandig om tevens naar een aparte mondhygienist te gaan? of volstaat een tandarts bezoek wel?
Ik wil namelijk mijn gebit voortaan beter gaan/laten verzorgen...